کد خبر: 262829
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
نویسنده فرانسوی مهمان هفته کتاب  کانون پرورش فکری مازندران

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه ادبی با حضور کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه های متعددی در این کانون برگزار خواهد شد که یکی از آن  برنامه "یک کتاب و یک نویسنده" با حضور خانم" کلر ژوبرت" نویسنده فرانسوی مطرح کودک و نوجوان است.
این نشست در بخش اعضا و دیدار مخاطبانِ دو کتاب «خداحافظ راکون پیر» و «امین‏ترین دوست» با نویسنده و گفت گوی نویسنده با آن‏ها انجام شد.
 در این دیدار که در مرکز شماره سه ساری برگزار شد کودکان گروه سنی «ج» از مراکز بهشهر، ساری، نکا، جویبار، قائم‏شهر، کیاکلا و بخش مکاتبه‏ای آفرینش‎های ادبی حضور داشتند و با این نویسنده فرانسوی  گفتگو کردند.
اعضای ادبی کانون مازندران در این دیدار  نظرات‏شان را درباره کتاب‏های وی و رابطه‏شان را با این آثار بیان کردند.
کلر ژوبرت نیز با روی گشاده و لبخندی صمیمانه با آن‏ها گفت‏وگو کرد و دیگاهها و نظرات خود را در خصوص نویسندگی و تصویر گری برای بچه ها بازگو کرد.
 در بخش دوم این برنامه که در دفتر مدیر کل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد منتقدین، کارشناسان، داستان‏نویسان و شاعران حوزه‏ی ادبیات کودک استان  با خانم ژوبرت به گفت‏وگو نشستند و در مورد ادبیات کودک و ویژگی‏های آن بحث و گفتگو کردند.
 
کلر ژوبرت در سال 134٠ در فرانسه و در یک خانواده تحصیل کرده مسیحی بزرگ شد و در سن 1٩ سالگی پس از جست‌وجو در ادیان و مکاتب مختلف مسلمان شد. کمی بعد ازدواج کرد و از سال 1362 با همسر ایرانی اش مقیم ایران شد.
او یکی از نویسندگان مطرح حوزه کودک است که آثارش درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار می رسد. «خداحافظ راکون پیر» جزو اثر پرمخاطب این نویسنده به شمار می‌رود.
اداره کل کانون پرورش فکری مازندران نیز همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در برنامه ای با عنوان " یک کتاب یک نویسنده" با حضور این نویسنده برجسته تلاش خواهد کرد تا اعضای فعال ادبی خود را با تجربیات و آثار این نویسنده آشنا سازد.
درخت سوخته -  نقاش چهره‌ها  -در جست و جوی خدا-  امین ترین دوست -  قصه مارمولک سبز کوچولو- کلوچه‌های خدا-  زرد و صورتیدعای موش کوچول -گربه کوچه ما  -وای! نه و تعدادی کتاب چاپ شده به زبان فرانسه در فرانسه و لبنان …از عمده تولیدات این بانوی فرانسوی است.