• کد خبر: 262833
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه های متعددی در این کانون برگزار خواهد شد که یکی از آن  برنامه "یک کتاب و یک نویسنده" با حضور خانم" کلر ژوبرت" نویسنده فرانسوی مطرح کودک و نوجوان است.
این نشست در بخش اعضا و دیدار مخاطبانِ دو کتاب «خداحافظ راکون پیر» و «امین‏ترین دوست» با نویسنده و گفت گوی نویسنده با آن‏ها انجام شد.
 در این دیدار که در مرکز شماره سه ساری برگزار شد کودکان گروه سنی «ج» از مراکز بهشهر، ساری، نکا، جویبار، قائم‏شهر، کیاکلا و بخش مکاتبه‏ای آفرینش‎های ادبی حضور داشتند و با این نویسنده فرانسوی  گفتگو کردند.
اعضای ادبی کانون مازندران در این دیدار  نظرات‏شان را درباره کتاب‏های وی و رابطه‏شان را با این آثار بیان کردند.
کلر ژوبرت نیز با روی گشاده و لبخندی صمیمانه با آن‏ها گفت‏وگو کرد و دیگاهها و نظرات خود را در خصوص نویسندگی و تصویر گری برای بچه ها بازگو کرد.
 در بخش دوم این برنامه که در دفتر مدیر کل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد منتقدین، کارشناسان، داستان‏نویسان و شاعران حوزه‏ی ادبیات کودک استان  با خانم ژوبرت به گفت‏وگو نشستند و در مورد ادبیات کودک و ویژگی‏های آن بحث و گفتگو کردند.
 
کلر ژوبرت در سال 134٠ در فرانسه و در یک خانواده تحصیل کرده مسیحی بزرگ شد و در سن 1٩ سالگی پس از جست‌وجو در ادیان و مکاتب مختلف مسلمان شد. کمی بعد ازدواج کرد و از سال 1362 با همسر ایرانی اش مقیم ایران شد.
او یکی از نویسندگان مطرح حوزه کودک است که آثارش درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار می رسد. «خداحافظ راکون پیر» جزو اثر پرمخاطب این نویسنده به شمار می‌رود.
اداره کل کانون پرورش فکری مازندران نیز همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در برنامه ای با عنوان " یک کتاب یک نویسنده" با حضور این نویسنده برجسته تلاش خواهد کرد تا اعضای فعال ادبی خود را با تجربیات و آثار این نویسنده آشنا سازد.
درخت سوخته -  نقاش چهره‌ها  -در جست و جوی خدا-  امین ترین دوست -  قصه مارمولک سبز کوچولو- کلوچه‌های خدا-  زرد و صورتیدعای موش کوچول -گربه کوچه ما  -وای! نه و تعدادی کتاب چاپ شده به زبان فرانسه در فرانسه و لبنان …از عمده تولیدات این بانوی فرانسوی است.