مرکز فراگیر کانون پرروش فکری برای کودکان کم توان در مازندران راه اندازی شد

<BR> نخستین مرکز فرهنگی و هنری فراگیرکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، ویژه کودکان و نوجوانان معلول مازندران در ساری راه اندازی شد .

 
 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیرکل این کانون در آئین افتتاح مرکز فراگیر کانون استان در ساری  که با حضور استاندار مازندران و سایر مسوولان استانی و شهری برگزار شد، گفت: مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کودکان را بدون در نظر گرفتن ناتوانی های جسمی و حرکتی شان پذیرش می کند.
قاسم عزیزاده گرجی با اشاره به انجام 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و معارف اسلامی در کانون های پرورش فکری کودکان، ادامه داد: در مراکز فراگیر، کودکان کم توان؛ کم بینا، نابینا، ناشنوا، معلول جسمی و حرکتی و چند معلولیتی در کنار کودکان با شرایط عادی از خدمات کانون برخوردار می شوند.
وی استفاده کودکان معلول از این مرکز را منوط به ایجاد زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری اعلام کرد و گفت : ایجاد مسیر حرکت شیب دار و پوشش اسفنجی ستون های ساختمان برای کاهش صدمات هنگام افتادن این کودکان از جمله این زیر ساخت های مورد نیاز است .
به گفته مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران دستگاه 'به دید ' ، ' برجسته نگار ' و کتاب های صوتی از جمله تجهیزات مورد نیاز برای کودکان معلول در این مرکز فراگیر است .
وی افزود : کانون پرورش فکری شعبه یک ساری به عنوان اولین مرکز فراگیر استان با 600 میلیون ریال اعتبار کانون پرورش فکری مازندران مناسب سازی شد .
عزیزاده گرجی ادامه داد : یک دستگاه به دید ، 120 جلد کتاب به خط بریل ، 150 کتاب نوجوانان معلول و کتاب های صوتی برای این مرکز فراگیر تهیه شد .
وی آموزش مربیان کانون پرورش فکری مازندران برای چگونگی برخورد و آموزش با کودکان معلول را از دیگر اقداماتی برشمرد که برای تجهیز کردن مرکز فراگیر استان انجام شد .
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت : هم اکنون مربیان 13 کانون استان آموزش های لازم را فراگرفته اند .
وی با اشاره به اینکه پایان امسال یک مرکز فراگیر دیگر در کانون پرورش فکری کودکان چالوس راه اندازی می شود ، افزود : همچنین دیگر مراکز که مربیان آموزش دیده دارند می توانند به صورت موردی کودکان معلول را پذیرش بکنند .
مازندران 33 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد که کودکان و نوجوانان هفت تا 17 سال را زیر پوشش دارند .
یکصد مربی در این کانون ها آموزش به کودکان را انجام می دهند .
در آیین افتتاح مرکز فراگیر کانون پرورش فکری مازندران استاندار، مدیر کل روابط عمومی استانداری، مدیر کل بهزیستی، مدیرکل کتابخانه های عمومی، مدیر مدارس استثنایی استان، اعضای فراگیر کانون ساری و خاواده های آنان حضور داشتند.