ایجاد مراکزفراگیر پرورش فکری کودکان معلول گامی در جهت تحقق عدالت اجتماعی است

استاندار مازندران در آیین افتتاح مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت : مراکز ویژه پرورش فکری کودکان و نوجوانان معلول در شهرستان های استان برای عدالت در برخورداری امکانات برای کودکان کم توان تامین شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، ربیع فلاح امروز در آئین افتتاح نخستین مرکزفراگیر  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  ویژه کودکان ونوجوانان کم توان جسمی حرکتی  در ساری با تقدیر از این حرکت مفید در استان  افزود : با راه اندازی این مراکز امکان برخورداری کودکان معلول از آموزش های فرهنگی و هنری کانون های پرورش فکری فراهم می شود.  

وی ادامه داد : گستراندن عدالت برای تمامی آحاد جامعه همیشه مورد تاکید و توجه است و باید این مساله برای کودکان نیز مورد توجه قرار بگیرد.  
استاندار مازندران گفت : تاکنون کودکان معلول استان به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم از خدمات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری محروم بودند.  
وی با اشاره به ظرفیت موثر کانون پرورش فکری برای کشف و پرورش استعداد های کودک ونوجوان ادامه داد : با راه اندازی مرکز فراگیرکانون پرورش فکری  به نوعی سالها چشم انتظاری خانواده کودکان معلول برای برخورداری از خدمات کانون پرورش فکری پایان یافت.  
استاندار مازندران از کودکان معلول به عنوان افرادی با توانمندی و ویژگی های خاص خودشان نام برد و افزود : این کودکان در زمان فعالیت با کودکان عادی غالبا توانمندی ها وابتکارات خاصی را عرضه می کنند و فضای مرکز فراگیر می تواند برای بروز استعداد های آنان مفید باشد.  
به گفته فلاح مراکز فراگیر پیوند میان کودکان عادی و کودکان معلول است تا زمینه بروز استعداد در تمامی آنها فراهم شود.  
وی تسریع در ساخت و راه اندازی دیگر مراکز فراگیر در مازندران را خواستار شد و ادامه داد: می بایست این فرصت و فضای استفاده از فعالیت های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری برای تمامی کودکان معلول استان فراهم شود.  
استاندار مازندران همچنین استفاده از تجربیات آموزشی تشکل های مردم نهاد و خانواده ها را برای بکارگیری در حوزه فعالیت مرکز ویژه پرورش فکری کودکان لازم دانست.
در این افتتاح، استاندار مازندران از چند تن از اعضای کم توان مرکز فراگیر ساری که  به اجرای برنامه نمایش عروسکی و قرائت متن ادبی پرداختند، تقدیر کرد.  
هم اکنون بر اساس آمارهای رسمی حدود پنج هزار معلول در سنین هفت تا 17 سالگی زیر پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند. مازندران 33 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد که کودکان و نوجوانان هفت تا 17 سال را زیر پوشش دارند.
بر این اساس این گزارش، با فراهم آوردن امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری در این کانون ، کودکان نابینا ، کم بینا ، ناشنوا ، معلول حرکتی و چند معلولیتی  می توانند همراه کودکان عادی از برنامه های کانون پرورش فکری  برخوردار شوند.