نقش مردمی بسیج بسیاری از تهدیدها را تبدیل به فرصت نموده است

<BR> <BR> مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در جمع بسیجیان اداره کل کانون پرورش فکری مازندران افزود: نقش مردمی بسیج، بسیاری ازتهدیدها را تبدیل به فرصت نموده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، سردار عبدالله ملکی بمناسبت هفته بسیج در جمع بسیجیان این اداره کل، یکی از مولفه انقلاب اسلامی را وجود رهبری و مردم عنوان کرد و افزود: بسیج مهم ترین برون داد این مولفه است.
وی با اشاره به تاریخچه جنگ های صورت گرفته در طول تاریخ، از هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک تجربه و دستاورد ارزشمند در تاریخ جنگ های صورت گرفته تا کنون یاد کرد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس باعث ظهور تفکری بنام بسیج شد که امروز مایه الگوی کشورهای منطقه در مقابل با استکبار است.
ملکی تصریح کرد: تا تفکر بسیجی پابرجاست؛ امنیت در جامعه حکم فرما خواهد بود و این تفکر، میراث ماندگاری است که مرهون ایثار و از خود گذشتگی شهدا، جانبازان و رزمندگان انقلاب اسلامی است.
این مسوول دیگر ویژگی های مهم بسیج را؛ داشتن قدرت ایمان دانست و خاطر نشان کرد: قدرت زمانی اهمیت می یابد که در آن ایمان وجود داشته باشد.
سردار ملکی در ادامه صحبت هایش تاکید کرد: بسیج منحصر به نبرد نظامی و دفاعی نیست بلکه ظرفیت مردمی بسیج آنرا به عنوان یک قدرت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تبدیل نموده است که توانایی مقابله با هرگونه تهدید را خواهد داشت.
وی اظهار داشت: نقش مردمی بسیج توانست بسیاری از فتنه ها را تبدیل به فرصت نماید، لذا اهمیت بکارگیری این ظرفیت عظیم در اجتماع می تواند بسیاری از توفیقات اجتماعی را به همراه داشته باشد.
ملکی در جمع بندی صحبت هایش اضافه کرد: بسیج ظرفیت مردمی عظیمی است که با تکیه بر ایمان به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب شده و می تواند در پیشبرد اهداف عالیه نظام موثر عمل نماید.
*تبیین نقش بسیج برای نسل نوجوان
مدیر کل کانون پرورش فکی مازندران نیز درابتدای این نشست با گرامی داشت هفته بسیج، ضمن تقدیر از بسیجیان این اداره کل به جهت پایبندی و به ارزش های انقلاب وبسیج افزود: بسیاری امور در این اداره کل با تکیه بر رویکرد بسیجی صورت می گیرد و به وضوح می توان در فعالیت همکاران آنرا دید.
قاسم عزیززاده گرجی، هفته بسیج را بهانه ای برای ارایه دستاورد های بسیجیان در ایام دفاع مقدس و دیگر زمان ها عنوان کرد و اظهار داشت: بیان ظرفیت های بسیج در عرصه اجتماعی و تبیین آن برای نسل کودک ونوجوان از کارهای فرهنگی همکاران است.
وی تکیه کردن بسیج بر نیروی مردمی را مهم ترین ظرفیت و تجربه موفق بسیج دانست و آنرا یک سرمایه اجتماعی به شمار آورد و خاطر نشان ساخت: بسیج، امروز الگویی برای سایر جوامع آزادی خواه حق طلب شده است.
گرجی بسیج را سرشار از استعداد ها و توانایی ها عنوان نمود و تصریح کرد: اگر جایگاه بسیج و ظرفیت های آن تبیین شود؛ اهمیت آن برای جامعه بیشتر از گذشته مشخص خواهد شد.
گفتنی است در این جلسه ، مدیر بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش وپرورش نیز حضور داشت و از خانم گلستان اکبری مسوول بسیج اداره کل کانون پرورش فکری مازندران نیز تقدیر شد.