دوره آموزشی نقد ونمایش فیلم کودک و نوجوان

دوره آموزشی نقد ونمایش فیلم کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این دور آموزشی ویژه مسوولین مراکز فرهنگی و هنری این اداره کل از 25 ماه جاری برگزار و تا 28 همین ماه ادامه دارد.
در این دوره آموزشی سه روز لیلا میر هادی همکار پیشکسوت کانون و مدرس دانشگاه، با موضوع نقد ونمایش فیلم کودک؛ فراگیران را با اهمیت فیلم در رشد وپرورش کودک ونوجوان آشنا می سازد.
 
* مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران:
آگاهی خانواده ها و بچه ها را به کانون ارتقا دهیم
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران نیز با حضور در این دوره آموزشی با تاکید بر اهمیت فیلم و نمایش در جذب و پایدار سازی اعضا تصریح کرد: دوره های آموزشی، زمینه موثری برای ارتقای دانش و مهارت در مربیان و مسوؤلان مراکز است تا متناسب با نیازهای موجود، محتوای علمی و آموزشی را بومی سازی نمایند ودر برنامه های مراکز اجرایی سازند.
قاسم عزیزاده گرجی با طرح سوالی مبنی بر اینکه؛ راه های جذب عضو چیست؟ توجه مسوؤلان مراکز را به شناخت نیازها مخاطبین امروز جلب کرد و افزود:باید دید که چگونه بیاندیشیم و چه راه هایی را برنامه ریزی کنیم تا در خصوص جذب اعضا و پایداری آنان در کانون موفق باشیم.
این مسوول اضافه کرد: فیلم یکی از ابزار های مورد علاقه  کودک ونوجوان است و در صورتی که برنامه های متنوع و موثری در این حوزه مانند : نمایش فیلم، نقد و بررسی، تولید فیلم های کوتاه و پویانمایی توسط اعضا و برگزاری کارگاه های  مهارتی و آموزشی برای آنان تدبیر شود؛ می توانیم امیدوار باشیم که مخاطب خود را با اهداف مورد نظر همراه کرده ایم.
گرجی یکی از عوامل مهم موفقیت در فعالیت های مراکز را: خواستن و اهتمام ویژه مربیان و مسوؤلان مراکز به برنامه های کانون عنوان کرد وگفت: می بایست آگاهی خانواده ها و نسل کودک ونوجوان را به کانون و ظرفیت های آن بالا برد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه: ظرفیت های خوبی برای تولید فیلم در مراکز کانون مازندران وجود دارد خواستار تشکیل گروه های چند نفره  با حضور مسوؤلان مراکز برای تقویت فعالیت در حوزه فیلم شد.
 
*لیلا میر هادی، کارگردان و مدرس دانشگاه:
فیلم ابزار موثری برای پرورش کودک ونوجوان است
لیلا میر هادی مدیراسبق امور سینمایی کانون، فیلمساز و مدرس دانشگاه نیز به عنوان مدرس این دوره آموزشی در گفتگویی با روابط عمومی کانون مازندران، با اشاره به اینکه فیلم و سینما یکی از رسانه های مهم و جذاب برای انتقال پیام به مخاطب است خاطر نشان ساخت: باید نگاه به فیلم در کانون تقویت شده و مسوؤلان و مربیان مراکز به درک درستی از فیلم نایل شده و بر اساس تجربه از آن در فعالیت های کانونی بهره جویند.
این فیلمساز حوزه کودک ونوجوان که تجربه کارگردانی فیلم‌هایی مانند: مادر، پندار و ماه بانو را در کارنامه کاری خود داشته است افزود: با توجه به علاقه مندی کودکان ونوجوان به فیلم، در کانون می بایست به این حوزه  توجه بیشتری شود و امکانات برای فعالیت های فیلم در مراکز تقویت شود تا در زمینه جذب موفق باشیم.
میر هادی با اشاره به نام کانون که پرورش فکر را در خود به همراه دارد اظهار داشت:آموزش در کانون باید منجر به رشد وپرورش کودک شود.
این مدرس دانشگاه در ادامه صحبت هایش گفت: "فکر کردن" و تقویت تفکر از مهم ترین مسایل آموزشی و پرورشی در کودکان ونوجوانان است و بر این اساس می بایست از ابزار های و شیوه های مناسب و موثر برای تقویت اندیشه و تفکر کودکان استفاده شود.
وی ادامه داد: بچه باید خودشان فعال شوند، خودشان فکر کنند و به نتیجه درست دست یابند و بر این اساس، سهم مربی هدایت، راهنمای و نظارت بر فعالیت های آنان است.
میر هادی با اشاره به اهداف این دوره آموزشی، فیلم و نمایش را یکی از راه های مهم جذب مخاطب در کانون است، خواستار توجه و برنامه ریزی مسوؤلان مراکز در این خصوص شد.