گسترش طرح کتابخانه کلاسی من در مناطق روستایی و حاشیه شهرهای مازندران

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از گسترش طرح "کتابخانه کلاسی من" در مناطق محروم روستایی و شهری شهرستان بابل خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، طرح "کتابخانه کلاسی من" یکی از طرح های این کانون برای گسترش فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی پس از مطالعه در میان کودکان ونوجوانان دانش آموز است.
بر اساس این طرح: کانون مازندران با اختصاص کتاب هایی به مدارس محروم روستا ها و شهر ها و جانمایی کتابخانه کوچک در هر کلاس تلاش می نماید تا دانش آموزان به مطالعه کتاب های مفید بپردازند و پس از مطالعه با کمک معلم خود و دیگر همکلاسی ها فعالیت هایی از قبیل خلاصه نویسی، نمایش خلاق، معرفی کتاب ، نامه ای به نویسنده و ... انجام دهد و در نهایت دانش آموزان هر کلاس پس از مطالعه کتاب های خوانده شده و انجام فعالیت ها،آنرا با کتاب های دیگر کلاس ها معاوضه می نمایند.
چندی پیش این طرح، برای نخستین بار از سوی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران در مدارس ابتدایی روستاهای بندپی غربی شهرستان بابل به اجرا درآمد و 2100جلد کتاب برای تامین کتابخانه های کوچک کلاسی به مدارس ابتدایی منطقه اهدا شد.قبلا نیز تعداد 600 جلد کتاب در مدارس طرح سیار روستایی کانون اهدا شد.
اما در راستای تقویت همین طرح، این بار با حضور مدیران کل: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان مازندران و مدیر آموزش و پرورش بابل و مسئول کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بابل؛ 700 جلد کتاب از سوی این کانون به مدرسه ابتدایی مرحوم میرزاد منطقه کتی در حاشیه شهر بابل و مدرسه ابتدایی روستای منصورکنده بابل اهدا شد.
قاسم عزیززاده گرجی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران تصریح کرد: در این طرح به ازای هر دانش آموز یک عنوان کتاب در کتابخانه کلاسی قرار داده شد و دانش آموزان با کمک آموزگارشان پس از مطالعه کتاب ، فعالیت های مرتبط را انجام می دهند.
گرجی با ارائه توضیحات و اهداف این برنامه اظهار داشت: این طرح با هدف تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کودکان ونوجوانان مناطق محروم شهری و روستایی و در عین حال با هدف معرفی کتاب های خوب و مناسب کانون پرورش فکری اجرا شده است و تلاش خواهد شد تادر آینده ای نزدیک اینگونه خدمات در سایر مناطق و مدارس اجرایی شود.
وی افزود: در این طرح، کتاب هایی با عناوین متعدد و متناسب با گروه سنی دانش آموزان به تعداد آنهادر هر پایه به تفکیک در اختیارشان قرارداده شده تا با امانت گرفتن این کتاب ها از قفسه ی کتابخانه کلاسی ، پس از مطالعه ، بتوانند فعالیت هایی در خصوص کتاب مورد مطالعه در کلاس و حتی در مراسمات مدرسه انجام دهند.
این مسوول اضافه کرد: تا پایان سال، تعداد 1000 جلد کتاب دیگر  نیز برای اجرایی شدن طرح کتابخانه کوچک کلاسی در کلاردشت  اهدا خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران همچنین در بازید از طرح کانون مدرسه در مرکز شماره یک بابل از فعالیت های کانون دیدن کرد.