موفقیت عضو کانون پرورش فکری مازندران در جشنواره کشوری  ایده پردازی

عضو کانون پرورش فکری مازندران با حضور در نخستین «استارت آپ و رویداد ایده پردازی بازی و اسباب بازی در زمینه محیط زیست» توانست رتبه سوم کشوری در بخش دانش آموزی را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، نخستین «استارت آپ و رویداد ایده پردازی بازی و اسباب بازی در زمینه محیط زیست» برای اولین بار در کشور از سوی بنیاد نخبگان در مازندران  به اجرا در آمد.
در این جشنواره ایده های برتر طی دو هفته با حضور صاحبان طرح و مشاوران متخصص دانشگاهی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و آمادگی ارائه در یک مجمع ملی را یافت.
به گزارش دبیرخانه از ابتدای سال 95، هشتاد طرح به دبیرخانه رسید که کلیه ی طرح های مربوط به حوزه ی محیط زیست برای آماده ساز ی وداوری نهایی و کشوری به دبیرخانه استان مازندران واگذار شد.
کوثر رمضانی و سوگند پناهنده از اعضای کانون پرورش فکری شماره یک ساری  پس از ارائه طرح خود توانستند مقام سوم کشوری را از سوی هیات داوران به دست آورند.
این طرح به ارایه مدلی از "پارک پاک" اشاره دارد که در آن توجه ویژه ای به محیط زیست شده است و کودکان ونوجوانان ضمن بازی در این پارک با مسائل و موضوعات زیست محیطی و حفظ و حراست از آن آشنا می شوند.
از جمله مصادیق مطرح شده در این طرح: ایجاد " چتر خورشیدی"  است که ضمن ایجاد سایه، انرژی خورشید را به برق تبدیل می نماید.
کوثررمضانی از اعضای فعال و با سابقه کانون مازندران که رتبه های برتر کشوری در دیگر مسابقات کانونی را در کارنامه خود دارد؛ این موفقیت را مرهون حضور در کانون و فرصت هایی دانست که کانون پرورش فکری برایش ایجاد نموده است و این دو عضو برجسته ی کانون تمام تلاش خود را در زمان دفاعیه ی طرح، برای برجسته سازی نقش کانون پرورش به کار بستند.
همچنین مادرخانم کوثر رمضانی نیز از همراهی در خور توجه کانون پرورش فکری و زمینه سازی هایی که برای پیشرفت فرزندش ایجاد نموده است مراتب تشکر و قدردانی خود را اعلام نمود .
 
گفتنی است، طرح  های دریافتی در این حوزه در سه مقطع سنی دانش آموزی، دانشجویان و بزرگسالان ارائه و به رقابت در عرصه ی ملی پرداختند. شایان ذکر است  در این همایش طراحان منتخب سراسر کشور که موفق به ارائه طرح برتر در حوزه ی زیست محیطی بودند در حضور داوران ملی  به رقابت پرداختند.