کد خبر: 267992
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کانون پرورش فکری مازندران از پیشکسوتان خود تجلیل کرد

<BR> هشتمین آیین تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان و گردهمایی سالانه کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نیز در این آیین با گرامی داشت زحمات و خدمات همکاران پیشکسوت کانون با بیان اینکه 8سال توفیق همراهی با بازنشستگان برای ما حاصل شد، گفت:به طور یقین حضور پیشکسوتان سبب خیر و برکت برای کانون پرورش فکری مازندران است.
قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه علاقمند به استفاده از تجربیات و اندوخته های فرهنگی پیشکسوتان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هستیم،اضافه کرد:اگر کانون پرورش فکری در جامعه جایگاهی پیدا کرده است، با همکاری و حمایت پیشکسوتانی بوده که روزی کارمند بودند.
وی بیان کرد: برگزاری مراسم تجلیل به معنای آغاز فعالیت جدی برای همکاری با پیشکسوتان این حوزه است.

اما، عزیزززاده گرجی در گردهمایی سالانه کارکنان این اداره کل، سال 96 را متمایز از سال های دیگر در این کانون دانست و افزود: امسال رویکرد کانون مازندران در سطح استان و مراکز فرهنگی و هنری، نگاه علمی تر و برنامه محور به نسبت سالهای قبل است.
وی به اشاره به اینکه برنامه سال جدید در کانون مازندران بر اساس؛ اسناد بالادستی، انتظارات مدیر عامل، سیاست های اجرایی معاونت فرهنگی و ضروریات استانی تدوین شده است، خطاب به مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری تاکید کرد: همه فعالیت های مراکز می بایست بر اساس برنامه های تدوین شده انجام پذیرد.
مدیر کانون مازندران به نظارت ساختاری و محتوایی این برنامه ها در سطح مراکز اشاره کرد و افزود: ارزشیابی مراکز نیز بر اساس برنامه ها صورت می پذیرد.
اما گرجی به انتظاراتی نیز اشاره داشت و توجه و دقت همکاران خود در برآورده سازی آنها را لازمه توفیق برنامه ها و پیش بینی های موجود عنوان کرد.
افزایش توانمند سازی و مهارت شغلی- جدیت در برگزاری جلسات شورای فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز- کمک مربیان در ثبت تجربیات ارزنده و ارسال آن به استان- ارایه طرح ها و ایده های نو- ایجاد فضای صمیمی و با نشاط از جمله انتظارات عزیززاده گرجی بود.
وی به بیان دیگر انتظارات خود از مسوولان و مربیان مراکز پرداخت و افزود: فضا سازی مراکز متناسب با کانون و روحیه کودکان ونوجوانان- تولید محتوا برای پرتال کودک- تولید محتوا برای فضا مجازی و آموزش های لازم به کودکان در این خصوص- برنامه سازی برای فرهنگ سازی شعار امسال- تعمیق فعالیت های دینی در سطح مراکز- توجه به فرهنگ بومی و محلی و تلاش برای جذب و پایدار سازی اعضا از دیگر انتظارات است.
از دیگر موارد مطروحه از سوی مدیر کل کانون مازندران: توجه به پژوهش محوری –توجه به انجام فعالیت های گروهی و جمعی – انعکاس فعالیت های کانون در رسانه ها- استفاده از ظرفیت اعضا در فعالیت های مراکز- تعامل با مراکز دولت و غیر دولتی بمنظور استفاده بهینه از ظرفیت ها- استفاده از ظرفیت های خانواده ها- مشارکت دادن خیرین در برنامه های کانون – شرکت موثر در جشنواره ها و مسابقات و توجه به درآمد زایی بر اساس امکانات و ظرفیت های کانون بوده است.
عزیززاده گرجی همچنین از طرح های موفقی که در طول سال 95 در این کانون به اجرا درآمد سخن گفت و با تقدیر از همکاران خود اظهار داشت: اجرای موفق طرح کانون ومدرسه- اجرای نمایش تریلی سیار به صورت فراگیر در استان- اجرای موفق طرح کانون نمایش- اجرای طرح کتابخانه کوچک کلاسی من در مدارس مراکز محروم و روستایی از عمده برنامه هایی بوده است که با موفقت اجرایی شدند.
 
 
سرپرست اداری و مالی اداره کل کانون مازندران هم در ابتدای گردهمایی سالانه کارکنان این اداره کل با تشریح برنامه و عملکرد و نظارت حوزه اداری و مالی افزود: 85 درصد اعتبار جاری از دفتر مرکزی کانون به صورت تنخواه در دو بخش فرهنگی و تنخواه دراختیار مراکز قرار گرفته است.
مجتبی ولیپور به شیوه نامه نحوه هزینه کرد تنخواه اشاره داشت و بیان کرد: هزینه های صورت گرفته در مراکز می بایست بر اساس شیوه نامه باشد.
وی در خصوص هزینه های عمرانی و تملک دارای نیز به افتتاح اولین مرکز فراگیر استان ویژه افراد کم توان ذهنی و حرکتی با اعتبار 400 میلیون ریال- تعمیر مراکز آسیب دیده در طوفان سال 95- اقدام اولیه جهت احداث مرکز فرهنگی و هنری نشتارود اشاره کرد.
ولیپور در زمینه رفاهی و تسهیلاتی نیز اظهار داشت: اعتباری حدود 10 میلیارد ریال در قالب وام 60 ماهه از طریق بانک ملی به همکاران متقاضی تخصص داده شده است.
این مسوول با اشاره به وام صندوق قرض الحسنه به همکاران عضو صندوق از وام ضروری به همکاران، اضافه کار ثابت برای همکاران، دوره های آموزشی غیر مصوب برای کارکنان خدمات و مجوز جذب نیروی انسانی شرکتی در مراکز به عنوان دیگر فعالیت های حوزه خود یاد کرد.