حرکت به سوی آینده نیازمند نگاه به گذشته است

<BR> <BR> معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در هشتمین آیین تجلیل از پیشکسوتان کانون مازندران گفت: حرکت موفقیت آمیز برا نیل به آینده نیازمند نگاه عمیق به گذشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، رضا قمر زاده در هشتمین آیین تجلیل از پیشکسوتان کانون مازندران گفت: تجلیل از پیشکسوتان فرصتی برای دیدار، همراهی و استفاده از ظرفیت های ذهنی و فکری این عزیزان در کانون پرورش فکری مازندران است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: فعالیت ها و اقداماتی که نیروهای بازنشسته در گذشته انجام داده اند و سبب موفقیت کودکان و نوجوانان امروزی شده، می تواند هدایت کننده برنامه های کانون پرورش فکری باشد.
وی  با تاکید بر اینکه حرکت موفقیت آمیز به سوی آینده، نیازمند نگاه عمیق به گذشته است، افزود: اگر کانون را به مثابه یک درخت ببینیم؛ پیشکسوتان مانند ریشه آن هستند که به آن حیات می بخشند.
معاون فرهنگی کانون با اشاره  به خطبه ای از امام علی (ع) خطاب به امام حسن (ع) تصریح کرد: نگاه به عملکرد و روش گذشتگان، مطالعه و دقت در کارهای آنان و انس با تاریخ پیشینیان باعث ایجاد یک مسیر درست در اکنون و ایجاد افق دید مناسب برای نیل به آینده خواهد شد.
قمر زاده اضافه داشت: مطالعه و تفکر در تجربیات گذشتگان  سبب فراگیری زلالی و صاف بودن دل می شود، لذا نشانه حیات و زنده بودنش؛ به کارهای خوبی است که از خود باقی می گذاریم.

معاون فرهنگی کانون همچنین در گردهمایی سالانه کارکنان این اداره کل خطاب به مربیان و کارشناسان کانون با بیان ویژگی های ماه رجب و وجود لایزال خداوند در نگاه به بندگان خود ازکارشناسان، مربیان و کارکنان کانون خواست تا به بیان ویژگی های یک  کارشناس و مربی موفق  از نگاه مادی و معنوی بپردازند.
وی در عین حال مهمترین ویژگی یک مربی را در انجام کار خود؛ رضایت خداوند عنوان کرد و این مسئله را عامل مهمی در موفقیت دانست.
این مسوول در کارگاهی نیزدر خطاب به جمع حاضر،ازآنان خواست تا به بیان ویژگی های یک مربی و کارشناس موفق بپردازند.
بر این اساس در نهایت پس از جمع آوری  و جمع بندی نظرات کارکنان کانون مازندران، معاون فرهنگی کانون به 5 نفر از کسانی که با رای اعضای حاضر در جلسه، بهترین نظرات را نوشتند، هدیه داد.
قمرزاده همچنین در خصوص برنامه های سال 96 صحبت کرد و خاطر نشان ساخت: برنامه 5 ساله چشم انداز 10 ساله کانون نوشته و تدوین شده است و به زودی به استان ها ابلاغ می شود.
معاون فرهنگی کانون با ابراز خرسندی و سفر استانی خود به مازندران،  کانون پرورش فکری مازندران را یکی از استان های پیشرو در حوزه مدیریت و فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد، این استان دارای ظرفیت های موثرو تجارب ارزنده است که توفیقات خوبی در حوزه کودک ونوجوان داشته است.