محفل کتاب دفاع مقدس در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد

همزمان با سوم خرداد؛سالروز آزاد سازی خرمشهر، محفل کتاب با همکاری کتابخانه های عمومی و حوزه هنری مازندران در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان برگزار شد.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این مراسم با عنوان "محفل کتاب"، به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر با معرفی کتب منتشره از سوی کانون پرورش فکری، کتابخانه های عمومی و حوزه هنری با موضوع دفاع مقدس و حماسه خرمشهر در سالن شهید حدادی این اداره کل به اجرا در آمد.
در این مراسم مادر شهید مدافع حرم " محمود رادمهر"  با بیان اهمیت دفاع مقدس در حفظ تمامیت ارضی و ارزش های اسلامی، سالروز آزاد سازی خرمشهر را نمادی برای تحقق وعده الهی یاد کرد.
وی همچنین به معرفی شخصیت شهید محمود رادمهر و فعالیت های وی از کودکی تا زمان شهادت پرداخت و افزود: تربیت اسلامی و آموز ش های مبتنی بر اخلاق، مهمترین وظیفه والدین در خصوص کودک است.
این بانوی انقلابی با اشاره به تربیت فرزندانش بر اساس آموزش های قرآنی و تعالیم متون کهن و فاخر ادبیات فارسی، نقش دستگاه های تربیتی همچون کانون پرورش فکری را در رشد و شکوفایی توانایی و استعداد های کودکان ونوجوانان بر مبنای ارزش های الهی و انسانی حایز اهمیت دانست.
در ادامه این برنامه کتاب های : "حاج عمران"- "از زخم تغزل" – "چشمه" – "اینجا شهیدآباد است" و "قطره"  از سوی محمد نادعلی زاده از حوزه هنری استان مازندران معرفی شد.
معرفی کتاب: "سقوط خرمشهر" و "کتاب هجوم" توسط مژده پاک سرشت از اداره کل کانون پرورش فکری مازندران از دیگر بر نامه معرفی کتاب بود.
بخش سوم معرفی کتاب این محفل به معرفی کتاب: "نخل های بی سر" توسط زهرا علوی و کتاب "یکشنبه آخر" توسط بهناز علوی از کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران اختصاص داشت.
قرائت شعر از سروده های فائزه رسکتی باموضوع دفاع مقدس و خرمشهر و بیان خاطرات خرمشهر از زبان مژده پاک سرشت و قرائت وصیت نامه سه شهید عملیات بیت از دیگر برنامه های اجرایی بود.
در پایان این برنامه به نمایندگی از این سه دستگاه فرهنگی کتاب هایی به عنوان هدیه به مادر بزرگوار شهید محمود رادمهر اهدا شد.