تقویت فضای نشاط در مراکز/ معرفی ظرفیت های مراکز به مسوؤلان

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری مازندران در جمع مسوؤلان مراکزگفت: فضای شادی و نشاط در مراکز توسعه یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، محمد علی یزدان شناس در حاشیه دوره آموزشی مسوؤلان و مربیان فرهنگی استان و در جمع مسوؤلان مراکز فرهنگی و هنری با تاکید بر اهمیت توسعه فضای شادی و نشاط در مراکز افزود: شادابی اولویت اصلی ما در مراکز فرهنگی و هنری است.

وی اظهار داشت: یکی از زیر ساخت های مهم نشاط در مراکز، داشتن شادبی و روحیه خوب مربیان در تعامل با کودک ونوجوان است. به همین منظور، نشاط مربیان، پویایی و نشاط  برنامه ها و اعضا را به همراه خواهد شد.

سرپرست کانون مازندران با اشاره به آموزه های دینی و سیره معصومین در خصوص نشاط بیان کرد: در اسلام نیز شادابی مورد تاکید پیامبراعظم (ص) و حضرت علی (ع) بوده است به طوری که پیامبر اسلام فرمودند: "در بهشت جایی است که به آن خانه شادی گفته می شود؛هیچ کس به آن وارد نمی شود مگرآنکه موجب شادی کودکان شده باشد."

یزدان شناس تصریح کرد: درکانون پرورش فکری به واسطه ماموریت ذاتی و ساختاری اش؛ فضای نشاط وجود دارد، لذا روحیه همکاران ما در تقویت آن و توسعه شادی می تواند امید به داشتن جامعه ای سالم و پویا را توسعه بخشد.

این مسوول در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه جایگاه مربی بسیار با اهمیت است خاطر نشان ساخت: مهمترین رویکرد کانون؛ کار فرهنگی است وجایگاه سازمانی مسوؤلان در مراکز نیز" مربی مسوؤل" است و با جایگاه سازمانی سایر مسوولان ادارات متفاوت است و بر همین اساس لازم است، در تعاملات و مکاتبات سازمانی نیز این نکته مورد نظر قرار گیرد.

یزدان شناس با اشاره به رویکرد اداره کل کانون پرورش فکری مازندران در ارتباط با فرمانداران و مسوؤلان شهری، در شهرستان ها و شهر های مازندران تاکید کرد: به دنبال معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های مراکز فرهنگی و هنری به مسوؤلان ودر عین حال توسعه نگاه حمایتی آنان به کانون هستیم.

 وی در عین حال از مسوولان مراکز خواست تا با برگزاری برنامه ها ونمایشگاه های کانونی در جهت معرفی ظرفیت های مرکز خود به خانواده ها و مسوؤلان اهتمام بیشتری داشته باشند.

تمرکز بر روی برنامه های درون کانونی از دیگر تاکید های سرپرست کانون مازندران در جمع مسوؤلان مراکز بود.

وی اظهار داشت: تعامل و همکاری با سایر ادارات و ارگان ها نکته مهمی برای معرفی کانون و توسعه فرهنگی است اما آنچه که در اولویت اصلی کانون است: تقویت برنامه های درون کانونی در مراکز است.

سرپرست کانون مازندران این راهم اضافه کرد: با توجه به ظرفیت منابع انسانی درمراکز، لازم است در کناربرنامه های کمی، کیفی سازی برنامه ها نیز مد نظر قرار گیرد.

در پایان این نشست، برخی از مسوؤلان مراکز به طرح نکات و موارد مورد نظر پرداختند.