کد خبر: 260426
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
بازدید 990
بزرگداشت تکریم خانواده در مرکز فرهنگی هنری نراق

روز چهارشنبه هفتم مهر 1395به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان جلسه مشاوره با مادران در مرکز نراق برگزار شد دراین جلسه مجتبی عابدی مشاور خانواده پیرامون خانواده و روابط موثر وتفکر مثبت صحبت کردند

25ذی‌الحجه مصادف است با روز «تکریم خانواده و تکریم بازنشستگان»، علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است عنوان شده است.

پس از آن که امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای برآوردن حاجت خویش، سه روز روزه را نذر کرده بودند و نوبت به ادای آن رسید، در سه روز متوالی مسکین و یتیم و اسیری به دَرِ خانهٔ آن ها آمد و غذایی طلب کرد.

آن بزرگواران نیز غذای خود را به آن ها داده و خود با آب، افطار نمودند. این خانوادهٔ کریم در مقابل این عمل، هیچ جزایی را از افراد نخواستند و اجرِ خود را از خدا طلبیدند. در این هنگام بود که وحی بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و سورهٔ دهر یا انسان یا هل أتی در شأن امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) نازل گردید. روز نزول این سوره، 25 ذی الحجه بود.

به همین مناسبت روز چهارشنبه هفتم  مهر ماه  جلسه ی مشاوره با مادران در مرکز برگزار شد . دراین جلسه مجتبی عابدی مشاور و روانشناس در آموزش و پرورش  شهرستان دلیجان به بیان مباحثی پیرامون خانواده و روابط موثر و تفکر مثبت و مثبت اندیشی پرداختند و حاضران سوالات خود را مطرح کردند .جلسه ساعت 10 صبح با معرفی کانون توسط مریم السادات میرسلطانی مسئول مرکز شروع و بعد از ایراد سخنرانی توسط عابدی مشاور خانواده در ساعت 11/30 به پایان رسید.