کد خبر: 263396
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
بازدید 1551
نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان مرکزی آغاز به کار کرد

نهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی از روز شنبه، سیزدهم آذرماه آغاز و تا پنجشنبه، ۱۸ آذرماه در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی غرب کشور در اراک دایر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آیین گشایش این نمایشگاه با یادآوری شانزده  آذر و روز دانشجو گفت: دانشگاهیان و دانشجویان با حضور گسترده در نمایشگاه های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی باید رسالت خود در مبارزه با دسیسه های استکبار و دشمنان اسلام و انقلاب به اثبات رسانده و برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و کشور تلاش کنند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: مسئولان، دانشگاهیان و نویسندگان برای ترویج احکام اسلام و قرآن در جامعه در کنار برگزاری نمایشگاه های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی باید توجه ویژه به آسیب شناسی فضای مجازی داشته باشند.
وی ادامه داد: کتاب و محصولات فرهنگی فاخر فرصت ارزشمندی برای حرکت در قله های علم و دانش در کشور به شمار می رود که هرگونه غفلت از این فضاها خسارت های جبران ناپذیری را برای کشور به همراه دارد.
امام جمعه اراک گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای کشور است که هنرمندان متعهد و انقلابی و نویسندگان فاخر باید مرزداران اصلی این عرصه باشند تا پرچم را به دست صاحب اصلی انقلاب و اسلام برسانند.
استاندار استان مرکزی در این آیین گفت: کتاب آسمانی قرآن معجزه بزرگترین پیامبر خاتم (ص) است که 255 بار کلمه کتاب، 582 مرتبه واژه علم، 2 بار کلمه قلم در آن تکرار شده است.
محمود زمانی قمی افزود: اولین سوره ای که به سینه حضرت محمد(ص) نازل شد سوره علق بوده و بعد از خلقت انسان در قرآن به قلم اشاره شده است که این مهم نشان از اهمیت کتاب، قلم در دین مبین اسلام است.
وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده، مطالعه 68 درصد در کاهش استرس افراد تاثیر دارد و موجب توانمند سازی و جلوگیری از بروز آلزایمر می شود.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی در کنار ابزار روز دنیا عوامل رشد و پیشرفت جامعه است که باید این ابزار حفظ و برای پیشرفت و توسعه کشور و استان مورد بهره برداری قرار گیرند.

این نمایشگاه در 150 غرفه و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و با همکاری مؤسسه نمایشگاه فرهنگی هنر ایران و شرکت نمایشگاه بین‌المللی غرب ایران برپا شده است.

کتاب‌های این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف به فروش می‌رسد که ١٠ درصد این تخفیف از سوی ناشران و 20 درصد نیز از طریق خرید بن ‌الکترونیکی کتاب از طریق بانک شهر که در ورودی نمایشگاه تعبیه شده است صورت می‌گیرد.
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار سایر ناشرین حوزه کودک نوجوان در این نمایشگاه سراسری حضوری فعال و پررنگ دارد