کد خبر: 271615
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
بازدید 611
مرکز علوم و نجوم کانون فراهان در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

کلنگ احداث مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فراهان در استان مرکزی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی راه‌اندازی زمین زده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی کانون استان مرکزی این مرکز در کنار مرکز فرهنگی هنری کانون احداث می‌شود تا کودکان و نوجوانان ساکن این شهر نیز از آموزش‌های علمی و نجومی کانون بهره‌مند شوند.
در این میان مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی توضیح داد که این مرکز کانون برای استفاده کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه به مرکز فراگیر تبدیل خواهد شد و واحد فروش محصولات فرهنگی‌هنری در کنار آن ایجاد خواهد شد.
جهانبخش قنبری افزود: این مرکز با مساحت 218 مترمربع با کمک‌های خیران شهرستان و مرکز نوسازی مدارس احداث می‌شود.
وی اظهار کرد: حدود 20 هزار کودک و نوجوان در استان مرکزی عضو مراکز کانون هستند، کار و هدف این نهاد پرکردن اوقات فراغت کودکان 6 تا 16 ساله به شکل مطلوب و سالم است.
مدیرکل کانون استان مرکزی یادآور شد: تمامی مراکز کانون و مرکز فراهان هم اکنون و در تمام طول سال آماده‌ی خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان است که بر همین اساس هم‌زمان با بازگشایی مدارس، این مراکز متناسب با ساعات مدارس فعالیت خواهند کرد.
در حاشیه‌ی این مراسم نیز، جشن 16 سالگی تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر فرمهین شهرستان فراهان با حضور مسوولان و کودکان و نوجوانان برپا شد.