شناسایی فرصت‌ها یکی از اهداف ما در کانون است

اولین جلسه شورای اداری کانون استان هرمزگان روز چهارشنبه 25 تیر ماه با حضور مدیر کل، کارشناسان و مسئولین واحدها در محل سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، اولین جلسه شورای اداری استان با هدف شناخت سیاست‌ها و راهکارهای مدیریت جدید و بررسی مشکلات و انتظارات همکاران برگزارشد.
ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون استان هرمزگان، ابتدا از تلاش‌های سید داود حسینی مدیر کل سابق کانون استان سپاسگزاری و برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی کرد .
همچنین وی ضمن آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان، از حضور در جمع همکاران کانونی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان که خوان رحمت الهی گسترده شده و ماهی است که سرنوشت همه ی انسان ها رقم می خورد، بتوانیم کاری کنیم که موجبات رضایت و خشنودی پروردگار را فراهم کنیم.
سلیمانی با یادآوری نامگذاری امسال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) تأکید کرد: نامگذاری سال 93 به این نام از سوی رهبر انقلاب اسلامی نشان از حساسیت و مهم بودن این دو بخش دارد و توجه به این بخش از ضرورت‌هایی بوده که این مقام بزرگوار مطرح نموده اند.
وی اراده وعزم ملی و انجام کار را با مدیریت جهادی را مهمترین مساله مطرح کرد و گفت: عزم بالاتر از اراده است و باید بتوانیم با مدیریتی جهادی کارها را پیش ببریم.
سلیمانی تأکید کرد: در عزم ملی باید پیروزی حاصل گردد، زیرا با توجه به شعار مقام معظم رهبری، در پیشبرد کارها هیچ راهی جز پیروزی و موفقیت نداریم و باید با وجود همین محدودیت‌ها پیروز شویم چرا که در تنگناها فرصت‌ها شناسایی و اختراع حاصل می‌شود.
مدیر کل کانون استان هرمزگان، رمز تداوم  و ماندگاری هر سیستمی را شناسایی فرصت‌ها و بهره‌گیری صحیح از داشته‌ها دانست و گفت: با توجه به شرایط جهادی حاکم، باید بر داشته‌های خود متمرکز شویم و ضمن شناسایی دقیق فرصت‌ها با انگیزه و روحیه کارها را به نحو احسن پیش ببریم.
ناهید سلیمانی همچنین از کارشناسان خواست تا عوامل جذب کودکان و نوجوانان را از نظر کیفی و کمی بررسی کنند و با پیشنهادهای موثر خود موجبات حضور فعال و مؤثر آن‌ها را در مراکز فرهنگی هنری کانون فراهم نمایند.
ناهید سلیمانی  همچنین با اتکاء به آیه‌ای از قرآن گفت: بنا به قول پرورگار همه آدمها معدن هستند، بنابراین شناسایی این معادن و پرورش استعدادها خصوصاً استعدادهای کودک و نوجوان از مباحث مهمی است که مربیان باید با حساسیت آن را شناسایی کنند و برای تداوم حضور اعضاء برنامه‌ریزی نمایند.
ارتباط مؤثر با مدارس، برگزاری اردوهای تربیتی فرهنگی با هماهنگی مسئولین مدارس و حضور دانش آموزان در مراکز فرهنگی هنری همراه با اجرای ویژه برنامه‌های شاد و متنوع، همسو کردن بعضی از فعالیت‌های کانون با کلاس‌‌های مدارس، تهیه بروشور به منظور شناسایی کانون به والدین و توزیع آن در مدارس، زیبا سازی محیط کاری، انضباط مالی و معرفی کانون از طریق اخبار از جمله انتظارات مدیر کل استان از همکاران بود.
در پایان وی باتوصیه به تقوای الهی و نظم در کارها برای همکاران آرزوی سلامتی و توفیق خدمت مؤثرکرد.
دراین جلسه هر یک از کارشناسان و مسئولین واحدها انتظارات و پیشنهادهای خود را از مدیر کل و دیگر واحدها بیان کردند.