کد خبر: 231228
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
بازدید 1087
محیط بانان امانتدار بزرگترین نعمت الهی اند

اعضاء و مربیان مرکز شماره 2بندرعباس میزبان کارشناس محیط زیست و محیط بان استان هرمزگان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، اعضاء و مربیان مرکز شماره 2 بندرعباس در نشستی صمیمی با کارشناسان محیط زیست استان هرمزگان با این شغل و شیوه‌های حفاظت از محیط زیست آشنا شدند.
نعیم اسدی مسئول مرکز شماره 2 بندرعباس هدف از این نشست را آشنایی اعضاء نوجوان با مشاغل مختلف و همچنین با روش‌های صحیح حفاظت از محیط زیست دانست و عنوان کرد: این نشست با حضور میثم قاسمی کارشناس محیط زیست، امیر جعفری از محیط بانان باسابقه وفرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست استان ،35 عضو نوجوان فعال پسر و دختر و مربیان مرکز شماره 2 بندرعباس برگزارشد.
در این نشست میثم قاسمی کارشناس محیط زیست با تاکید بر این نکته که در نظام جمهوری اسلامی حفظ محیط زیست وظیفه تلقی می گردد  افزود : در استان هرمزگان 13 منطقه حفاظت شده وجود دارد و 167 محیط بان وظیفه حفظ و نگهبانی از آنها را به عهده دارند.
 وی ضمن تشکر از همکاری مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بندرعباس در خصوص اجرای این نشست ، از اعضاء خواست  همواره در حفاظت از محیط زیست پیرامون خود دقت کنند.
در ادامه امیر جعفری فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست استان درباره  سوابق خود و شغل محیط بانی توضیحاتی را به اعضاء  ارائه نمود و با اشاره به روایات اسلامی تاکید کرد: طبیعت متعلق به انسان و او امانتدار این نعمت الهی برای نسل های بعدی است ، لذا کسانی که به هر نحو اقدام به تخریب آن می کنند به این امانت و به نسل های بشری خیانت کرده اند.
جعفری بابیان سختی‌های شغل محیط بانی، شیوه‌های حفظ محیط زیست را به اعضاء آموزش داد.
فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست از اعضاء خواست محیط یار طبیعت باشند و در حفظ و نگهداری این نعمت بزرگ الهی کوشا باشند.
در این نشست  اعضاء به طرح پرسش هایی درباره شغل محیط بانی، زیستگاههای طبیعی و مناطق حفاظت شده استان، گونه های نادر گیاهی و حیوانی استان، محیط بانی دریایی و ... پرداختند و هر دو میهمان برنامه با صبر و حوصله به سولات اعضا پاسخ دادند.
در ادامه اعضاء به تماشای مستند جذاب" سرزمین زیبای من" از تولیدات سازمان محیط زیست نشستند ، این مستند بازگوکننده زندگی محیط بانان و مناطق زیبای حفاظت شده استا ن بود.
در پایان میهمانان روزشمار مناسبتهای محیط زیست را به اعضاء  هدیه دادند.
اعضا و مربیان مرکز شماره 2 بندرعباس  نیز با اهداء لوح سپاس و هدیه از تلاشهای کارشناسان محیط زیست  د ر حفظ و نگهداری از طبیعت تقدیر به عمل آوردند.
لازم به ذکر است استان هرمزگان با وسعت حدود 71193 کیلومتر مربع  دارای13 منطقه حاظت شده ،یک منطقه حفاظت شده مشترک با استان فارس، 4تالاب بین المللی ثبت شده ، دو ذخیرگاه زیستکره حرا و گنو ، اثر طبیعی ملی خرسین ،2 پناهگاه حیات وحش شیدور و هندورابی و یک پارک ملی مشترک با استان بوشهر است.