اجرای طرح کانون و مدرسه به شکوفایی استعداد دانش‌آموزان کمک می‌کند

درجلسه‌ای که صبح سه شنبه در محل آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس  برگزارشد چگونگی اجرای طرح کانون و مدرسه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، در جلسه‌ای که با حضور رضا حیدری زاده رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ، جلیل خلیلی معاون فرهنگی کانون ، حوریه حاجی زاده معاون آموزش وپرورش ناحیه یک ، کارشناسان کانون وآموزش و پرورش در محل سالن اجتماعات ناحیه یک بندرعباس برگزار شد براجرای طرح کانون و مدرسه تاکید شد.
در این جلسه رضا حیدری زاده ضمن استقبال از اجرای این طرح افزود :کانون با توجه به پیشینه عمیقی که دارد می‌تواند با روش‌های غیر مستقیم در کنار معلمان به پرورش استعدادهای کودکان کمک کند.
وی کانون را نعمت بزرگی دانست که غافل شدن از فعالیت‌های آن می ‌تواند به عنوان خلا در بزرگسالی نمود کند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس افزود: هر جا که نقطه‌ای برای پرورش روح و استعداد کودکان باشد بی منت درخدمت کودکان ونوجوانان هستم زیرا یقین دارم که کار تربیتی باید از کودکی انجام شود.
وی موافقت خود را در زمینه همکاری با کانون اعلام کرد.
خلیل مسیحی معاون فرهنگی کانون این طرح را گامی موثر برای انجام فعالیت‌های مشترک بین کانون و آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان به شکوفایی استعداد دانش‌آموزان کمک کرد.
وی اجرای برنامه های مشترک را گامی موثر در نیل به اهداف سازمانی و برخورداری بیش از پیش دانش آموزان از شرایط آموزشی و تربیتی مفید عنوان کرد.
معاون فرهنگی کانون از مزایای مثبت این طرح را در درجه اول منتفع شدن دانش‌آموزان از روش‌های آموزشی خلاق و همچنین آشنایی معلمان با روش‌‌های آموزشی غیر مستقیم و هدفمند دانست وتصریح کرد: در این روش معلمان نیز با اصول اولیه آموزش غیر مستقیم آشنا می‌شوند و با تلفیق فعالیت‌ها اصول صحیح آموزشی را فرا می‌گیرند و این امر باعث می شود در سال‌های تحصیلی بعد نیز از آن بهره ببرند.
حوریه حاجی زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرروش ضمن تشکر از همکاری کانون با بیان اهمیت و و توانمندی فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بر لزوم ارتباط موثر بین دو دستگاه برای خدمت رسانی به دانش آموزان تاکید کرد و خواستار اجرایی شدن این طرح شد.
فرانک اسدی کارشناس مسئول فرهنگی کانون با بیان این مطلب افزود: با توجه به این‌که مخاطبین ما در کانون و مدرسه مشترک هستند و عمده فعالیت‌ها در جهت تعمیق آموزش به صورت خلاق می‌باشد، بنابراین بهتر است برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مشترکی انجام گیرد تا نتیجه بهتری حاصل گردد.
اسدی هدف کانون پرورش فکری را ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان ونوجوانان و نیز کمک به شکوفایی استعداد های آنان بر اساس ارزشها و تعلیم و تربیت اسلامی عنوان کرد.
در ادامه کارشناس مسئول فرهنگی کانون درخصوص اهداف، نحوه اجرای طرح، ساعات حضور دانش آموزان در کانون و.. گفتگو کرد.
در این جلسه شیوه نامه طرح اجرایی آموزش و پرورش توسط لیلا غریب زاده کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قرائت شد و توسط  معاونین و کارشناسان نقد و بررسی شد.
اولین جلسه توجیهی طرح کانون و مدرسه ساعت 10 صبح سه شنبه 18 شهریور1393 در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس برگزارشد.