مجتمع آفرینش باید به عنوان پایگاه تخصصی فرهنگی معرفی شود

مدیرکل کانون استان هرمزگان در بازدیدی که ازمجتمع آفرینش بندرعباس داشت خواستار تجهیز مرکز مجتمع به عنوان پایگاه مرجع در سطح شهر بندرعباس شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، در بازدیدی که مدیر کل کانون استان هرمزگان از مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس داشت بر ضرورت تجهیز مجتمع درجهت انجام فعالیت‌های مختلف ،نجوم، آزمایشگاه ،... تاکید کرد.
ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون استان هرمزگان ضمن تاکید بر انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی ، هنری و ادبی ویژه اعضاء نوجوان برنامه‌ریزی های لازم برای این گروه سنی را ضروری دانست و تاکید کرد: جهت بهره بردن نوجوانان به ویژه نوجوانان پسر باید فعالیت‌ها با نیازها و شرایط روحی آن‌ها برنامه‌ریزی و اجرا  شود.
وی کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان را مکانی مناسب برای جهت دهی به کودکان ونوجوانان دانست و گفت: کودک و نوجوان در کانون به شناخت و کشف توانایی‌هاو استعدادهای  خود  می‌رسد و با این شناخت در آینده به مسیر درست هدایت می‌شود.
سلیمانی با تاکید بر این مطلب افزود: با توجه به این‌که سلیقه‌ی نوجوان امروز از نسل قبل تغیر کرده است بهتر است در تصمیم‌گیری‌ها سلیقه‌ی نوجوان امروز مد نظر قرار بگیرد و بر اساس آن برای فعالیت‌ها برنامه ریزی شود.
مدیر کل کانون استان هرمزگان فضاسازی مناسب و بررسی علایق نوجوانان را از دلایل مهم حضور نوجوانان دانست و افزود: مرکز مجتمع باید زمینه کلیه فعالیت‌های مورد علاقه نوجوان را مهیا کند.
وی از مجتمع به عنوان پایگاه مرجع و تخصصی یاد کرد و تاکید کرد: این مرکزباید به عنوان یک پایگاه تخصصی فرهنگی در سطح شهربندرعباس معرفی گردد و هر کسی در بخش کودک ونوجوان نیاز به تحقیق داشت بتواند به عنوان یک پایگاه مرجع به این مکان مراجعه کند.
در ادامه خلیل مسیحی تازیانی معاون فرهنگی کانون، فراهم کردن امکانات مناسب برای گروه سنی نوجوان، حضور و پایداری نوجوانان درفعالیت‌ها ، مشارکت و برگزاری نشست‌های مشترک با والدین اعضاء را از عواملی دانست که می‌توان با بهره بردن از آن به نتیجه مطلوب که مد نظر است رسید.
در این بازدید یوسف در زاده مسئول حراست کانون استان نیز با ارائه پیشنهاد تفاهم نامه با معاونت پرورشی آموزش و پرورش نحوه حضور اعضاء نوجوان  را بررسی نمود.
همچنین کارشناسان فرهنگی ، ادبی و هنری در این بازدید دیدگاه‌های خود را درخصوص حضور اعضاء نوجوان در کانون مطرح کردند وبا ارائه پیشنهاداتی زمینه حضور و فعالیت اعضاء را بررسی کردند.
در ادامه ناهید پذیرایی مسئول مرکز مجتمع در خصوص عملکرد مرکز در کلاس‌های تابستانی صحبت کرد واعلام کرد: دربرنامه ریزی‌هایی که تا اکنون در مرکز مجتمع داشتیم به سیر تکاملی در فعالیت‌ها توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و همیشه نگاه‌مان این بوده است که برگزاری کلاس‌ها با شیوه جدید برگزارشود.

ناهید پذیرایی خواستار تجهیز وسایل آزمایشگاه ،عکاسی و ...در مجتمع فرهنگی آفریش شد.