کد خبر: 233615
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
بازدید 1977
جشن سوره ها

اعضای دختر مجتمع آفرینش بندرعباس به پاس شکرگزاری از خداوند متعال و حفظ سوره های نورانی قرآن جشن سوره ها را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، جشن سوره‌ها ویژه اعضاء دخترکودک مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس هم‌زمان با پایان یافتن ترم سوم تابستانه برگزارشد.
نجمه هنرمند مربی قرآن مجتمع آفرینش اعلام کرد: همزمان با پایان یافتن ترم سوم تابستانه اعضای گروه سنی " ب و ج"  مجتمع آفرینش با مفاهیم قرآنی و معانی سوره های " تین ،عصر ، فلق ، تبت ، فیل ،ماعون ،قارعه و زلزال " آشنا و موفق به حفظ این سوره ها شدند.
هنرمند افزود: آموزش قرآن با استفاده از تصاویری که با تکنیک کلاژ کنارهم قرار گرفته بود وهمچنین قصه گویی داستان های قرآنی صورت گرفت.
 وی اشاره کرد برای جذاب تر کردن و ماندگاری بیشتر مفاهیم ، معانی و داستان های قرآنی در ذهن خردسالان و کودکان از بازی و نمایش خلاق که توسط خود اعضاء اجرا می شد استفاده شد که شیوه ای نو در آموزش قرآن برای کودکان محسوب می شود.
هنرمند هدف از ارائه طرح درس و شیوه ای نو در آموزش قرآن را گرایش بیشتر کودکان به سوی قرآن، این کلام الهی ، انتقال سوره ها به زبان کودکانه، تأثیر پذیری کودکان از کلام خدا در رفتار و کردارشان دانست.
در این جشن اعضاء به همراهی مربی قرآن سوره‌ها را قرائت کردند و درپایان نماز شکرگزاری را به‌جا آوردند.

لازم به ذکر است که کلاس های قرآن مجتمع آفرینش از 17 خرداد ماه آغاز و تا 25 شهریور ماه ادامه یافت.