جلسه برنامه ریزی هفته  احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان هرمزگان

همزمان با نزدیک شدن به هفته احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر ، جلسه برنامه‌ریزی امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کانون استان هرمزگان در دفتر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، جلسه برنامه ریزی هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان با حضور مدیر کل کانون و اعضاء ستاد برگزار شد.
ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون استان هرمزگان و رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کانون استان ، ضمن بیان ضروریات دین مقدس اسلام خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات دین مقدس اسلام است، لذا توجه به ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف ونهی ازمنکر برهمگان  لازم است.
وی قیام امام حسین علیه السلام در مقابل کفر را بالاترین حرکت دانست و افزود: امام حسین (ع ) با تمام نیرو و قوا در این قیام شرکت کرد ونشان داد برای زنده نگه داشتن اسلام باید از تمام دارایی خود گذشت.
سلیمانی مطالعه درخصوص مصادیق معروف و منکر را بر همگان لازم دانست و بیان کرد: باید مسئولین مراکز با توجه به اهمیت این موضوع در شورای مرکز به تجزیه و تحلیل این مصادیق بپردازند.
وی افزود: باید تلاش کنیم کودکان ونوجوانان را با شیوه‌های غیر مستقیم ودرقالب‌های مختلف " هنر، ادبیات و معرفی کتاب" با مصادیق  امر به معروف و نهی از منکر آشنا کنیم.
در ادامه رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کانون خواستار ترویج روحیه نقد پذیری بین اعضاء کانون شد و تاکید کرد: بهتر است مربیان در کانون با توجه به شعار « تذکر لسانی ،ترویج نقد پذیری» اعضاء را با نحوه انتقاد و پیشنهاد درست آشنا کنند ، زیرا پذیرفتن نقد یکی از مباحث مهمی است که اگر در کودکی نهادینه شود بازخورد آن در بزرگسالی مشخص خواهد شد.
ایجاد بسترهای لازم جهت فرهنگ‌سازی ونهادینه ساختن تذکر لسانی ، آموزش کارکنان با محوریت امر به معروف و نهی از منکر از جمله مواردی بود که رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر به آن اشاره کرد.
خلیل مسیحی معاون فرهنگی ودبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکرکانون استان گفت: با توجه به اینکه هفته ابتدای ماه محرم به نام هفته " احیای امر به معروف ونهی ازمنکر"  نامگذاری شده است باید جهت  احیای این فریضه مهم ودینی برنامه ریزی خاصی  انجام گیرد.
دبیر ستاد امر به معروف کانون گفت : فلسفه قیام امام حسین علیه السلام به خاطر احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، امام حسین (ع) در تاریخ زمان کاری کرد که تاریخ خود را ماندگار کرد.
مسیحی ضمن تاکید به بحث نماز اول وقت افزود: بحث برپایی نماز مهمترین مساله‌ای است که می‌توان در قیام عاشورا به آن توجه کرد، چرا که امام حسین (ع) در آن شرایط سخت جنگ نماز را اقامه کرد و در زمان جنگ تحمیلی هم مشاهده کردیم که رزمندگان اسلام با تبعیت از امام بزرگوار در شرایطی مشابه  نماز جماعت را برپا می‌داشتند.
وی با اشاره به شعار این هفته  « تذکر لسانی ، ترویج نقد پذیری » عنوان کرد و گفت: ما به عنوان معلم باید الگوی رفتاری کودکان ونوجوانان باشیم ، آنچه را که کودک از معلم دریافت می‌کند گفتار نیست بلکه عملکرد است که به صورت عینی مشاهده می‌کند.
مسیحی بیان کرد: در این هفته کارهای بسیاری را  برای کودک ونوجوان می‌توان  انجام داد و با برنامه‌یزی دقیق می‌توان آن‌ها را با فرهنگ امر به معروف ونهی ازمنکر آشنا کنیم.
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کانون خواستار برگزاری جلسات امر به معروف و نهی ازمنکر به صورت مستمر ومنظم ، برنامه‌ریزی در راستای برگزاری هر چه باشکوهتر هفته اول محرم، انجام تبلیغات گستره به منظور شناساندن ومعرفی هر چه بیشتر فریضه در این دهه ، اهتمام در جهت ارتقاء آگاهی کارکنان و آشنایی بیش از پیش با اهداف والای قیام ابا عبدالله شد.
در ادامه یوسف درزاده مسئول حراست کانون و عضو ستاد اهمیت امر به معروف ونهی از منکر را یادآورشد و افزود: برهمگان لازم است که در این راستا قدم‌های موثری را بردارند.
اختصاص جایگاه مناسب جهت درج فرازهایی از سخنان گهربار ائمه معصومین( ع) ،چاپ پوستر، بروشور و مطالب آموزنده امر به معروف ونهی از منکراز جمله پیشنهادات مسئول حراست کانون استان هرمزگان دراین جلسه بود.
 
 
.