کد خبر: 235632
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
بازدید 1968
حماسه ی زینبی

اعضاء نوجوان دختر مرکز جاسک حلقه ی معرفت با موضوع حضرت زینب( س) تشکیل دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، اعضاء نوجوان دختر مرکز فرهنگی هنری جاسک با قافله سالار عشق ، صبر ومعرفت حضرت زینب (س) هم‌پیمان شدند.
این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شاهوازی و صالحی مداح اهل‌بیت ، مربیان واعضاء در مرکز فرهنگی هنری جاسک برگزارشد.
حجت الاسلام شاهوازی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام افزود: در ایام عزای حسینی شیعیان آن حضرت مراسم‌هایی را برپا می‌کنند که به برکت این مجالس و سیدالشهداء، معارف دینی ترویج  می‌یابد.
وی این مجالس و عزاداری‌ها را درس دین عنوان کرد و گفت: علاوه بر قیام امام حسین (ع) حضور حضرت زینب (س ) در واقعه کربلا اسوه‌ای از صبر و برکت می‌باشد،  ودختران جوان ما با الگو قرار دادن حجاب برتر و اخلاق زینبی است که می‌توانند در تمام مراحل زندگی خود موفق باشند.
شاهوازی همچنین با یادآوری مصیبت‌های حضرت زینب خاطر نشان کرد حضرت زینب(س) با وجود مصیبتهای زیاد در سخت ترین شرایط نماز اول وقت را به پاداشت و از حجاب خود محافظت کرد .
سیده حمیده حسینی مربی فرهنگی مرکز جاسک هدف از برگزاری گفتمان زینبی راعمق بخشیدن و شناخت نسبت به مکتب عاشورا و  قیام ابا عبدالله الحسین  وهمراهی حضرت زینب (س) با کاروان امام حسین(ع) دانست.
معرفی کتاب ومسابقه باعنوان" زهرای کربلا " ازجمله فعالیت‌هایی بود که در این مراسم انجام شد. 
درادامه مداح اهل بیت با برشمردن فضایل حضرت  زینب کبری(س) به مرثیه سرایی ونوحه خوانی پرداخت.