ورود به حوزه فراگیر بیانگر از نگاه متعالی شما به کودکان است

دکتر مجید قدمی معاون وزیر و رئیس آموزش و پرروش استثنایی کشور در صبح‌گاه دوشنبه 3 آذرماه با بازدید از مرکز شماره 3 بندرعباس روند فراگیر سازی این مرکز را ازنزدیک رصد کرد.

به گزارش روابط عمومی ادراه کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان ، در این بازید دکتر قدمی را محمد رضا پاک نیت مشاور رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در حوزه مشارکت‌های مردمی ، احمد آخوندی مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، پرویز بارانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان  همراهی کردند.
قدمی ضمن بیان اهمیت فعالیت در حوزه کودکان با نیازهای ویژه اظهار داشت : این لطف خداوند بوده است که مربیان این مرکز در این وادی وارد شوند ، ورود به حوزه فراگیر ناشی از نگاه متعالی شما به کودکان است و کار کردن در این حوزه بسیار دلنشین و لذت‌بخش است واین توفیق شامل هر انسانی نمی‌شود.
قدمی با اشاره به ارتباط سازمان آموزش و پرورش استثانی وکانون طی سالیان گذشته گفت: خوشبختانه کانون در این حوزه به خوبی ورود پیدا کرده است و ثمره‌ی  این همکاری‌ها منجر به تولید کتاب‌هایی دراین زمینه شده است.
معاون وزیر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، فعالیت‌های کانون را برای کودکان دارای  نیازهای ویژه مناسب دانست و بیان کرد: کار با این کودکان نیاز به تخصص‌های خاص  دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کانون این مساله با ارتباط تنگاتنگ کانون استان و آموزش و پرورش استثنایی میسر است.
قدمی بر ارتباط موثر کانون با والدین این کودکان تاکید کرد و افزود: به دلیل مشکلات خاصی که این خانواده‌ها با آن روبرو هستند کانون می‌تواند با مشارکت آموزش و پرورش استثنایی جلسات موثری را جهت همسو کردن والدین با اهداف کانون برگزارنماید.
ناهید سلیمانی مدیر کل کانون استان دراین بازدید گزارش مشروحی از اقدامات انجام شده در خصوص آماده سازی مرکز فراگیر اعلام کرد و گفت: به حمدا.. طی روزهای آینده شاهد افتتاح نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری استان هرمزگان خواهیم بود و خوشحالیم از این‌که بتوانیم عدالت اجتماعی را در حوزه کودکان رعایت نماییم و زمینه حضور کودکان دارای نیازهای ویژه را در فعالیت‌های کانون فراهم نماییم.
وی گفت: جهت اصلاحات ساختمانی مرکز اقدامات زیادی  همچون" ساخت دو رمپ ورودی مرکز ، اصلاح سن سالن اجتماعات، ساخت سرویس بهداشتی مناسب برای معلولین و ... صورت گرفته است.
سلیمانی افزود: همکاران ما تا کنون دوره‌ی آموزشی " آشنایی با کودکان دارای  نیازهای ویژه " را به مدت 32 ساعت با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی گذرانده‌اند و امیدواریم با برگزاری دوره‌های  مشابه دانش همکاران را در این حوزه ارتقاء بخشیم.
در ادامه فاطمه غفاری مسئول مرکز شماره 3 بندرعباس ضمن تشکر از حضورامید بخش  دکتر قدمی و همراهان ، گزارش مفصلی از روند فراگیر سازی مرکز ارائه کرد وگفت: این مرکز از نیمه دوم سال جاری روز چهارشنبه هر هفته را به بازدید مدارس استثنایی اختصاص داده است .
غفاری گفت :  این مرکز همچنین در طول ایام هفته با هدف توسعه فراگیر شدن فعالیت‌های کانون  پذیرای کودکان دارای نیازهای ویژه است.
وی افزود: این مرکز به دستگاه " پرکینز، لوح قلم، کتاب‌هایی به زبان بریل وگویا جهت کودکان با اختلال بینایی مجهز می‌باشد وامیدواریم درآینده‌ای نزدیک از لحاظ کیفی تجهیزات بیشتری به این مرکز اختصاص یابد.
معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با بررسی تجهیزات این مرکز " سه دستگاه به‌دید " را جهت تجهیز مرکز فراگیر اهداء نمود واظهار داشت: به‌زودی زمینه ارسال جدیدترین کتاب‌ها ومقالات منتشر شده در حوزه کودک فراگیر به این مرکز فراهم خواهد شد.
شایان ذکر است این مرکز به عنوان هفتمین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در کشور طی روزهای آتی کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد نمود.