کد خبر: 240719
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
بازدید 1654
بهترین فصل تربیت دینی دوره‌ی کودکی است

حجت الاسلام والمسلمین فروزان‌نژاد رییس ستاد اقامه نماز استان و امام جمعه موقت بندرعباس بهترین زمان برای تربیت دینی را فصل کودکی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، حجت الاسلام والملسملین فروزان‌نژاد امام جمعه موقت بندرعباس و رییس ستاد اقامه نماز استان، ضمن گرامی‌داشت روز شهدا و تقدیراز کارکنان کانون در تربیت و پرورش کودکان ونوجوانان افزود: خدا راسپاس می‌گویم که توفیقی حاصل شد، تا درکنار مسولین دلسوز کانون شاهد رشد وپیشرفت کودکان ونوجوانان این استان باشم.
فروزان نژاد تصریح کرد:هدف از آموزش و پرورش الهی این است که عبد صالحی را تربیت کنیم وهمانطور که در روایات نیز موجود است یکی از دعاهای پیامبران، داشتن نسلی نماز گزار می‌باشد.
این مقام مسوول یکی از وظایف مهم کانون را تربیت نسلی دینی عنوان کرد و گفت: بهترین فصل تربیت دینی دوره‌ی کودکی است واین افتخاری است که نصیب مربیان کانون شده است زیرا تربیت کودک در زمانی حساس به آن‎ها سپرده شده است.
وی تاکید کرد: بهترین فصل تربیت دینی و آموزش نماز فصل کودکی است زیرا کودک با فطرتی پاک پذیرای تمام خوبی‌هاست.
رییس ستاد اقامه نماز استان ضمن بیان اهمیت، اصول و روش‌های مختلف آموزش به کودکان اعلام کرد: اولین دستوری که به پیامبر صادر شد این بود که " اهل خود را به نماز دعوت کن " وهمچنین اولین سوالی که در قیامت از انسان می‌شود پیرامون نماز می‌باشد.
فروزان‌نژاد در بحث آموزش نماز به اصل آسان‌گیری و تدریجی بودن آموزش اشاره کرد و افزود: آموزش به کودکان باید به صورت تدریجی انجام شود و نباید انتظار داشته باشیم کودکان سریع اهل عبادت شوند بلکه باید به صورت تدریجی این مسیر را برای آن‌ها هموار کنیم.
امام جمعه موقت بندرعباس یکی دیگر از روش‌های یادگیری را روش تکرار عنوان کردو گفت: کودک بر اثر آموزش و تکرار پیام‌ها را دریافت می‌کند و آموزش‌ها ملکه ذهنش می‌گردد همچنین آموزش دینی از طریق قصه‌گویی،مثل گویی ، تشویق، روش الگو پذیری، هشدار و .. از جمله روش‌های آموزشی می‌باشد که می‌توان در امر آموزش از آن‌ها بهره برد.
وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش مسولین کانون درامر ترویج نمازدر  مراکز کانون اظهار کرد: کسانی که با کودکان سرو کار دارند باید آن‌ها را از محبت لبزیز کنند زیرا مهربانی نقطه آغاز ارتباط با کودکانی است که خلیفه خدا روی زمین می‌باشند و چه خوب است که کودکان  در سایه تعلیمات قرآنی و با ابراز مهربانی مربیان به تربیت دینی و اسلامی دست‌یابند.
در ادامه‌ی  این جلسه یوسف درزاده مسوول حراست و مسول اقامه نماز کانون استان ، ضمن تشکر از حضور رییس ستاد اقامه نماز درجمع همکاران کانونی، با قرایت بخشی از وصیت نامه‌ی شهید خلیل بارانی زاده و شهید امیردهقانی روز 22 اسفند را به عنوان روز شهدا گرامی داشت.
در زاده همچنین با ارایه گزارش عملکرد نماز مراکز فرهنگی هنری کانون در سال گذشته به صورت پاورپوینت ، به نحوه‌ی آموزش‌ها و چگونگی انجام فعالیت‌ها با محور نماز و احادیث در مراکز کانون اشاره کرد.
در پایان این جلسه همکاران کانون نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام و المسلمین فرزوان‌نژاد در نماز خانه مجتمع کانون اقامه کردند.
این جلسه با حضور رییس اقامه نماز استان، مدیر کل کانون ، معاون فرهنگی، حراست ، کارشناسان و کارکنان کانون استان هرمزگان روز پنج‌شنبه 21 اسفند به مناسبت گرامی داشت روز شهدا در سالن کنفرانس اداره کل کانون استان هرمزگان برگزارشد.