کد خبر: 244004
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
بازدید 1131
نقد کتاب های ویژه نوجوانان در مرکز فین کلید خورد

اعضای نوجوان مرکز فین دراولین جلسه ی نقد، کتاب " وقتی مژی گم شد" را نقد کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان ، اعضای نوجوان کانون فین طبق برنامه زمان بندی شده اولین کتاب خود را نقد کردند.
راضیه سلیمانی پور مسئول مرکزفین، هدف از برگزاری برنامه ها ی نقد کتاب را جذب و پایدار سازی اعضای نوجوان و آشنایی اعضا با شیوه های نقد  و ارج نهادن به فرهنگ مطالعه اعلام نمود.
او همچنین تصریح کرد: کتابهای انتخابی برای نقد با همفکری و مشارکت خود اعضا و مربیان مرکز انتخاب و به اعضاء معرفی شده است و این برنامه درهر ماه یک‌بار برگزار می‌گردد و هفته ی آخر هر ماه یک کتاب توسط اعضا و با هدایت مربی ادبی نقد خواهد شد.
وی افزود: اولین کتاب نقد شده دراین برنامه ، کتاب " وقتی مژی گم شد " نوشته آقای حمیدرضا شاه آبادی بود.
ابتدا زهرا بخشی عضو ادبی مرکز خلاصه‌ای از کتاب را برای اعضا بیان کرد و سپس اعضا به نقد ظاهری و محتوایی کتاب پرداختند.
به اعتقاد اعضاء این کتاب به لحاظ ظاهری تناسب جالبی با شخصیت های اصلی کتاب دارد و استفاده از رنگ های تیره در تصویر جلد کتاب نشان دهنده ی عنصر نگرانی و تشویش خانواده و فضای کتاب است ،که این نگرانی و اضطراب در عنوان کتاب هم وجود دارد و مخاطب را به خواندن کتاب ترغیب می کند.
هاجر غلام نظری مربی ادبی مرکز فین گفت: به لحاظ محتوایی ، روایت کنندگان این داستان متعدد هستند وتعدد راوی کار مخاطب را مشکل میکند و نمی تواند بین حوادث ارتباط ایجاد کند و باعث سردرگمی می‌شود.
وی افزود: موضوع کتاب برای مخاطبان موضوع جالبی است و پرداختن به آن نیاز نوجوانان امروزی است. 
به نظر اعضا حوادث داستان باور پذیر و جذاب است اما آوردن خرافات در میان ماجراها ( ماجرای دره آی پری ) چندان مناسب نیست .