عملکرد کانون پرورش فکری در بخش فراگیر قابل تقدیر است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان در مراسم گرامی‌داشت هفته نابینایان عملکرد کانون فراگیر بندرعباس را قابل تقدیر دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ مراسم گرامی‌داشت هفته نابینایان با حضور دکتر درویشی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان، شهباز بارانی رییس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان، مدیران مدارس استثنایی، معلمین و مربیان مرکز فراگیر کانون در سالن اجتماعات مجتمع استثنایی برگزار شد.
بارانی در این مراسم ضمن تبریک روز عصای سفید به کودکان و نوجوانان با اختلال بینایی اظهار داشت: روشندلال عزیز ما نیاز به ترحم ندارد و جامعه باید بدانند که این عزیزان بسیار توانمند و موفقند.
وی با اشاره به موفقیت های اخیر دانش آموزان مدارس استثنایی در مسابقات ورزشی و جشنواره های کشوری گفت: خوشبختانه در سطح کشوری بچه های ما خوش درخشیده اند و استان هرمزگان از جایگاه خوبی برخوردار است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان ضمن اشاره به فعالیت های مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد: طی دو سالی که از افتتاح کانون فراگیر می گذرد شاهد تلاش مربیان این مرکز برای کودکان دارای نیاز ویژه بوده ایم.
وی عملکرد کانون پرورش فکری در بخش فراگیر را قابل تقدیر دانستو گفت: در تلاشیم تا با هماهنگی مدیر کل کانون و سازمان آموزش و پرورش استثنایی مراکز فراگیر استان را گسترش دهیم.
در این مراسم فاطمه غفاری سروستانی مسئول کانون فراگیر ضمن تبریک این مناسبت قصه " بزو و میشو" از سری داستانهای کهن ایرانی را به گویش شیرازی قصه گویی کرد.
این قصه که از مجموعه سیمرغ  قصه های مردم ایران می باشد با تاکید بر صدا برای تقویت حس شنوایی کودکان و مشارکت گیری از کودکان نابینا در پیشبرد قصه برای این کودکان مناسب سازی شده بود.
قرائت قرآن کریم توسط فائزه فقیهی کودک روشندل و حافظ هشت جز قرآن کریم ، اجرای سرود خلیج فارس توسط دختران روشندل، خوانش متن ادبی توسط آیدا احمدی دیگر عضو نابینا و شعر خوانی عاشورایی توسط  رضا انصاری دانش آموز سالهای پیشین این مجتمع از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم اجرا شد.
همچنین هانیه حسن پور عضو روشندل مرکز فراگیر قصه " لویی بریل " را برای حضار قصه گویی کرد که مورد تشویق بسیار حاضرین قرار گرفت.
در پایان مراسم نیز به دانش آموزان برگزیده در مسابقات ورزشی و جشنواره های فرهنگی هدایایی اهدا شد.