کارگاه تاثیر مخاطب شناسی در نوشتن خلاق

در حاشیه برپایی سفر کتاب در بندرعباس کارشناس ادبی کاانون هرمزگان با حضور در مددرسه سید قطب با حضور معلمان این مدرسه کارگاه تاثیر مخاطب شناسی در نوشتن خلاق را برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، کارگاه تاثیر مخاطب شناسی در نوشتن خلاق با حضور کارشناس ادبی کانون هرمزگان ؛ مدیر مدرسه ، معاونان معلمان این مدرسه درحاشیه برنامه سفر کتاب برگزارشد.
فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس ادبی کانون هرمزگان دراین نشست  معلمان را با عناوین کتاب های 330 گانه و مواردی چون تاثیرات شناخت مواد خواندنی کودک و مخاطب شناسی آشنا کرد.
وی در این نشست از معلمان خواست قبل از هر چیز به گروه سنی کودک در انتخاب کتاب توجه کنند و ضمن شناسایی استعدادهای آن‌ها دانش آموزان را به سمت خلاقیت سوق دهند.
غلامزاده گفت: برای پرورش ادبی در کانون باید به شرایط مکانی مخاطبین از لحاظ آرامش ، امنیت ، آزادی ، مشارکت ، صمیمیت و نظم توجه داشته باشند.
همچنین وی مراحل پرورش ادبی از جمله ، بازی ، گفتگو ، آشنایی با کلمات وکاربردهای آن پرورش خلاقیت ، مشاهده نویسی ، خاطره نویسی و پرورش توان نوشتاری از جمله مراحل پرورش ادبی بود برای مخاطبین در این نشست بازگو کرد.

گفتنی است " برنامه سفر کتاب  " در هرمزگان از تاریخ 25 مهر 95 کار خود را در بندرعباس آغاز کرده است وتا روز 25 آبان ادامه دارد.