استقبال توریست‌های آلمانی از نمایش آش سنگ تریلی سیار در شهرسوزا قشم

اجرای نمایش تریلی سیار آش سنگ در شهر سوزای قشم با استقبال توریست‌های آلمانی و کودکان ونوجوانان این شهرستان روبرو شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، فرحنازشهنوازی مربی مسوول قشم از استقبال کودکان ونوجوانان جزیزه قشم از نمایش « آش سنگ » تریلی سیار کانون خبر داد.
شهنوازی خاطر نشان کرد: گوشه گوشه‌ی جزیره قشم پر از حکایت و داستانی مختص به خود است که همین باعث جذب توریست می‌شود و در بیشتر اوقات شاهد حضور توریست‌ها می‌باشیم.
وی افزود: شهر سوزا یکی از نواحی بومی و اصیل است . شهری که گفته می‌شود نامش ازاز ریاضیدان اهل کشور پرتغال به نام فرانسیس سوزا گرفته شده است و گویی در آنجا مدفون است .
شهنوازی بیان کرد: برکه های آب،  قافله های شتر، بندرگاه قدیمی ،حیات وحش و پرندگان دریایی،  سد لیت یا خالصی در 4کیلومتری شمال غرب دیرستان ، سد گوران در جنوب روستای گوران به دوره ساسانیان در مجاورت شهر سوزا عامل جذب توریست در این منطقه می باشد
مربی مسوول کانون قشم گفت: نمایش آش سنگ سوار بر تریلی سوار از زمان حضور خود درجزیره و اجرا در روستاهای اطراف جزیره لبخند شادی را بر لب همگان نشانده است و این بار شاهد حضور توریست‌ها و استقبال از این نمایش بودیم.

گفتنی است سوزا در 39کیلومتری قشم و موقعیت ساحلی و تنگه معروف واستراتژیکی هرمز محدوده آن واقع است و با جمعیت شهری 8000هزار نفر اقامتگاهها بوم گردی یا همان کاشانه مهمان می باشد.