کودکان اوقات خوشی را در کانون سپری می کنند

غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در گرمای تابستان با انجام برنامه های جذاب شادی آور است.

اوقات فراغت از جمله شاخص های رفاه اجتماعی است که با توجه به تأثیر بسزایی که در ایجاد روحیه کودکان و نوجوانان دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. برهمین اساس یکی از رویکردهای کانون پرورش فکری در اوقات فراغت ایجاد فضای کاملا سالم و آزاد می باشد تا کودکان بتوانند از اوقات خود لذت کافی برده و فعالیت های تخصصی را آموزش ببینند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، همزمان با گذشت پانزده روز از فعالیت های تابستانی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری استان همدان در غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کوشا و پرنشاط هستند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای وظایف ذاتی خود که غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است با توجه به امکانات خود به انجام این وظیفه مهم می پردازد. برهمین اساس با شروع فعالیت های تابستانی روابط عمومی کانون استان به تعدادی از مراکز کانون مراجعه و در ادامه گزارشی از این فعالیت ها را به شرح ذیل ارائه می دهد.
مرکز فرهنگی، هنری شماره یک همدان
برگزاری کارگاه داستان که عناصر داستان مورد بررسی و اعضاء به اصل داستان می پردازد. در این کلاس با استفاده از محرک های تصویری و کاریکاتور به شکوفایی ذهن نوجوانان در حوزه داستان پرداخته می شود و بعد از نوشتن به نقد و بررسی می پردازند.
در کلاس سفالگری بادست، کودکان و نوجوانان به ساخت اجسام مختلف بصورت تجسمی پرداختند و آثاری را خلق می کنند.
قرائت قرآن از دیگر برنامه های مرکز یک در ماه مبارک رمضان بود که اعضاء به خواندن یک جزء از قرآن مشغول بودند.
مرکز شماره سه همدان
نقاشی خلاق و ایجاد کارگاهی با هدف بالا بردن سطح رشد و تکامل فکر برگزار بود که اعضاء در این کلاس به هر آنچه فکر می کنند در ترسیم آن با کمک مربی تلاش می کنند که برگزاری این کلاس در بالا بردن اعتماد به نفس کودکان نقش مهمی دارد.
برگزاری کلاس های ادبی، خوشنویسی، نمایش، طراحی و.... از دیگر برنامه های این مرکز بود.
کتابخانه پستی همدان
با دارا بودن 787 عضو در ماه دو بار اقدام به ارسال کتاب با موضوعات مختلف برای کودکان و نوجوانان روستایی می نماید. واحد پستی همدان 14 روستا از جمله جورقان، کوریجان، سرخ آباد، هارون آباد و حسین آباد را تحت پوشش کتاب رسانی دارد.
مرکز پنج همدان
سفالگری بادست، با سه روش لوح گلی، حجمی و نقش برجسته برای کودکان و نوجوانان 7 تا 16 ساله و روش فشاری برای پیش دبستانی ها از برنامه های در حال اجرا در مرکز بود که در این کلاسها در هر جلسه یک موضوع ارائه می گردد و اعضاء با روش های ذکر شده نسبت به ساخت سفال اقدام می نمایند.
نقاشی خلاق که یک فعالیت فرایند محور است که اعضاء با سلیقه خود رنگ ها را انتخاب و با فوتک رنگ ها را بر روی کاغذ رها می کنند که در این کارگاه کودکان و نوجوانان به احساس شگفت انگیز و شادی دست می یابند. طراحی با ذغال نیز از دیگر فعالیت های در حال اجرا بود که بچه ها با روش های مختلف در طول 16 جلسه آثار مختلفی خلق می کنند.
آشنایی با انیمیشن دو بعدی و سیستمی نیز از دیگر کلاس های تابستانی مرکز می باشد که کودکان و نوجوانان با شناخت نرم افزارها در پایان قادر به ساخت یک پروژه انیمیشن اولیه خواهند شد.
مرکزفرهنگی، هنری فرسفج
مرکز فرسفج از توابع شهرستان تویسرکان می باشد که دو کلاس نقاشی و ادبی از جمله فعالیت های تابستانی این مرکز است که کودکان و نوجوانان با تکنیک پاستل به موضوعات مختلف می پردازند و تصاویری زیبا خلق می نمایند.
کاردستی با شانه تخم مرغ ها از فعالیت های خلاق و جذاب این مرکز بود که اعضاء با استفاده از شانه تخم مرغ ها و برش آن و استفاده از چسب چوب اجسام بسیار جذابی را درست کرده بودند.
 
گفتنی است گزارش های ارائه شده فعالیت مراکز دریک روز کاری بوده و دربخش های بعدی و درطول تابستان گزارش های یک روزه از دیگر مراکز کانون نیز ارائه خواهد شد.