کد خبر: 232709
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
بازدید 2914
کارگاه نقاشی وکاردستی در اردو

کارگاه نقاشی با موضوع سفره ایرانی و اسلامی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، اعضاء نوجوان پسر حاضر در اردوی استانی در سومین روز از اردو با شرکت در کارگاه نقاشی و کاردستی با مربیگری نسرین طاهری و فاطمه چلوئیان ضمن آشنایی با کار و فعالیت گروهی ،جلوه هایی از سبک زندگی اسلامی و ایرانی را مرور کرده و آموزه های مرتبط با این مقوله را در خود درونی ساختند.
روش کار بدین صورت بود که ابتداء اعضاء با تقسیم در گروههای 4 نفره ضمن آشنایی با دوستان جدید مشغول فعالیتهای هنری از جمله نقاشی و کاردستی شدند.در کارگاه نقاشی که با موضوع سفره ایرانی و اسلامی برگزار بود اعضاء با استفاده از گواش و بوم نقاشی طرح های زیبایی از صمیمیت و مهربانی خانواده های ایرانی خصوصا بر سر سفره غذا به نمایش گذاشتند.
استفاده از خوراک وآشامیدنی حلال و شرعی ، دور هم بودن والدین در کنار فرزندان ونوه ها و آشنایان ، سادگی و صمیمیت جاری در زندگی ایرانی و اسلامی از نکات قابل توجه در آثار خلق شده توسط نوجوانان بود .
آنها همچنین در ادامه با شرکت در کارگاه کاردستی با استفاده از وسایل دورریختنی و ظروف یکبار مصرف ضمن آشنایی با استفاده بهینه از این وسایل حمایت خود را از محیط زیست و منابع خدادادی اعلام نموده و اشکال زیبایی را خلق نمودند.
لازم به یادآوری در پایان کارگاههای ذکر شده آثار گروهی ساخته شده توسط اعضاء بصورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گرفت.