کد خبر: 232936
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
بازدید 1057
گرامیداشت دهه کرامت در مراکز کانون استان همدان

همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها کریمه اهل بیت و روز دختر برنامه های مختلف فرهنگی، هنری در مراکز کانون انجام شد

طلوع شمس در همدان
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، مراکز پنج گانه همدان، بهار ، صالح آباد و مریانج به منظور توجه ارزش های معنوی ، ماندگار و شناخت شخصیت های حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا (ع) ویژه برنامه طلوع شمس با حضور 160 عضو کودک ونوجوان در سالن سینما کانون برگزار شد.
نقاره نوازی امام رضا(ع)، اجرای سرود رضوی اعضاء مرکز شماره سه همدان، اجرای نمایشنامه خوانی رضوی توسط اعضاء مریانج، قرائت نامه ای به امام رضا(ع) توسط عضو مرکز سه همدان، قصه گویی رضوی توسط سیما نوروزی ربی مرکز قروه برگزیده جشنواره رضوی سال جاری، اجرای برنامه نمایشنامه خوانی رضوی توسط اعضاء مرکز صالح آباد و تقدیر از اعضاء برگزیده جشنواره رضوی در سطح استان و کشور از برنامه های اجرا شده در این جشن بود.
برگزاری نمایشگاه آثار رضوی از فعالیت های جنبی این برنامه بود که در قسمت ورودی سالن بر دایر بود.
جشن روز دختردر رزن
در این جشن که با تلاوت قران کریم و سرود ملی آغاز شد معصومه مدیری دلشاد مسئول مرکز رزن ضمن تبریک این روز به حاضرین به معرفی شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها  و معرفی کتابهای "کاش تو را می دیدم" و " حرم فاطمیون" را برای اشنایی هر چه بیشتر با زندگی این بزرگوار به اعضا نمود.در ادامه برنامه مربی فرهنگی مرکز با اجرای مسابقات متنوع لحظاتی شاد را برای اعضا خلق کردند.
کارگاه مهارتهای زندگی از دیگر برنامه های دهه کرامت بود با شروع دهه کرامت یک دوره آموزش مهارتهای زندگی ویژه اعضای دختر نوجوان دراین مرکز آغاز شد. اعضاء نوجوان در این کلاسها با مهارتهای ده گانه (خود آگاهی ،استرس حل مسئله ، برقراری ارتباط موثر، مباحث دوران نوجوانی و ...آشنا شدند.این دوره با همکاری مجتمع پویا وابسته به بهزیستی و مرکز رزن برگزار می شود.
مرکز کبودرآهنگ
مراسم جشنی با حضور60 نفر از اعضا دختر در مرکز فرهنگی هنری کانون کبودرآهنگ برگزار گردید در این مراسم اعضاء با اجرای برنامه های متنوع و شاد همچون همخوانی سرود کانون، اجرای تواشیح بصورت گروهی، قصه گویی توسط همکاران درخصوص امام رضا(ع) ، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، شعر خوانی،  مولودی و معرفی شخصیت امام رضا(ع) بصورت شعر ایفای نقش کردند.
 و درپایان اعضاء از نمایشگاه آثار فعالیتهای هنری تابستان دیدن کردند . 
تعداد 12 نفر از اعضاء مرکز فرهنگی هنری کبودراهنگ طی یک اردوی فرهنگی آموزشی به شهرستان رزن اعزام و در مسابقات رباتیک شرکت کردند. در این مسابقه دوستانه  که بین اعضاء شهرستان کبودراهنگ و رزن برگزارگردید 3 نفر از اعضاء حائز رتبه برتر شدند. کلاس آموزشی رباتیک  با هدف شکوفایی استعدادها و خلاقیتهای پنهان و افزایش مهارتهای سخت افزاری و نرم افزاری در بین کودکان و نوجوانان از اول تابستان سالجاری در مرکز کبودراهنگ شروع به فعالیت نموده است.
 
دختران آفتاب در مرکز اسدآباد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اسدآباد به منظور گرامیداشت و معرفی روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) و روز دخترویژه برنامه " دختران آفتاب " را برگزار کرد.
 این مراسم در اولین روز دهه کرامت و با همکاری بسیج خواهران شهرستان برگزار شد که بیش از 150 نفر از دختران نوجوان و جوان حضور داشتند در این برنامه ابتدا خانم نجفی مسئول تعلیم و تربیت حوزه مقاومت بیسج خواهران شهرستان برای حاضران درباره ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه صحبت کرد و سپس از حاضران خواست که با الگو قرار دادن این بانوی بزرگوار در زندگی خود ، سبک زندگی ایرانی اسلامی را در جامعه توسعه دهند 
در پایان بعد ازاجرای برنامه های فرهنگی و مولودی خوانی از دختران نمونه کانون و بسیج تقدیر شد 
مرکز فامنین
در فامنین اردو با حضور 17 نفر عضو نوجوان دختربا هدف تشویق اعضاء فعال مرکز گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر  دراستان همدان برگزار شد . اعضاء با شور و نشاط خاصی  از گنجنامه دیدن کردند و از هوای پاک وطبیعت زیبا کمال استفاده را بردند و در پارک مردم با سوار شدن بر وسایل بازی روز شاد و مفرحی داشتند .
لازم بذکر است برنامه  هنرمندان کوچک (کاردستی با دور ریختنی ها) و معرفی شخصیت معرفی و قایع و ایام از دیگر برنامه های مرکز در این هفته بود.
 
نقاشی کرامت در مرکز مریانج
 
مرکز فرهنگی هنری مریانج مسابقه نقاشی کرامت را   با حضور 400 کودک و نوجوان با هدف گرامی داشت دهه ی کرامت و آشنا شدن کودکان ونوجوانان با کرامات و معجزات امام رضا (ع) در پارک لاله با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مریانج برگزار نمود .
در این برنامه به هشت نفر لوح تقدیر و کارت هدیه اهدا گردید .