کد خبر: 233171
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
بازدید 9492
برنامه های دهه ی کرامت در مرکز فرهنگی هنری قروه ی درجزین

با آغاز دهه ی کرامت مرکز فرهنگی هنری قروه ی درجزین با برنامه های متنوع میزبان کودکان و نوجوانان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، مرکز فرهنگی، هنری قروه با حضور کودکان و نوجوانان عضو کانون ، خانواده ی اعضا و مربیان فرهنگی هنری مرکز جشن دهه کرامت را  برگزار کرد.
مریم نوشاد قباد مسوول این مرکز خاطر نشان کرد: معرفی دهه ی کرامت ، معرفی شخصیت حضرت فاطمه ی معصومه (س) ، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) ، معرفی شهرهای قم ، شیراز و مشهد، نمایش فیلم مستند جلوه های رضوی ، قصه گویی رضوی اعضا و مربیان ، وبلاگ نویسی با موضوع رضوی و معرفی وبلاگها به اعضای نوجوان جهت بازدید و نظر خواهی ، برگزاری مسابقات هنری سفال ، خوشنویسی و نقاشی با موضوعات رضوی از جمله ی این فعالیتها در این دهه ی پر برکت بود که سرانجام آن ختم شد به مراسم جشن گرامیداشت دهه ی کرامت که همزمان با اختتامیه کلاسهای تابستانی سال 93 شد.
در این جشن کودکان و نوجوانان عضو مرکز با اجرای برنامه های مختلف ثمره ی تلاش 2 ماهه ی خود را در طول تابستان به معرض دید خاواده ها و سایر اعضای مرکز  گذاشتند از جمله این برنامه هاست:ارائه ی گزارشی کوتاه از روند برگزاری کلاسهای تابستانی توسط مسوول مرکز، نمایش کلیپ مستند از کلاسهای فرهنگی هنری مرکز در شش ماهه ی اول سال، اجرای زنده موسیقی توسط اعضای گروه موسیقی کودک  با ترانه های : سلام ، ساعت ، بهداشت ، مادر و  پدر ، گروه  نوجوان با ترانه های ؛ سرود کانون و ای ایران ای مرز پر گهر،قصه گویی 5 نفر از اعضای کودک و نوجوان با موضوعات رضوی  مار و گنجشک ، شیرهای نگهبان ، ضامن آهو ، نذر،شعر و داستان خوانی آثار منتخب کلاس ادبی توسط دو نفر از اعضای برگزیده کلاس ادبی ، برگزاری مسابقات شاد و مفرح ، تقدیر از مربیان و اعضای برگزیده کلاسهای سفالگری ، خوشنویسی ، موسیقی ، نقاشی ، قرآن و کارگاههای  ادبی ، کتاب یار نمونه ، اعضای گروه موسیقی و نمایش ، از بخشهای پایانی این برنامه بود.
در مراسم اختتامیه کلاسهای تابستانی 93 تعداد 25 نفر از اعضای کودک و نوجوان در رشته های مقدماتی و متوسط خوشنویسی ، موسیقی ، سفالگری ،انیمیشن ، نقاشی و طراحی موفق به کسب گواهی سطح شدند.
از بخش های دیگر این برنامه برگزاری نمایشگاه آثار سفال و نقاشی اعضا بود که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.
بخش ویژه ی این مراسم اختصاص داشت به تودیع همکار هنرمند مرکز ، سرکار خانم سمیه رسولی که بمدت 8 سال مربیگری کلاسهای  نقاشی و انیمیشن  مرکز را عهده دار بودند.
وی از پاییز 85 بعنوان مربی نقاشی فعالیت خود را در مرکز قروه  آغاز نمودند، پس از کسب موفقیت در زمینه ی ساخت فیلم های کوتاه پویا نمایی در جشنواره ی پویا نمایی استان از سال 87 رسماً کلاسهای انیمیشن مرکز را بعهده گرفتند. در طی این سالها موفق شدند گروه های زیادی از اعضای کودک و نوجوان را در زمینه ی نقاشی ، طراحی و انیمیشن به مراحل بالاتر برسانند. راهیابی آثار نقاشی و پویا نمایی اعضا به جشنواره های  بین المللی ، کشوری، استانی و کسب عناوین مختلف ، گواه حضور موثر این هنرمند گرامی ، در میان کودکان و نوجوانان مرکز بود.
به رسم یادبود و به پاس زحمات ایشان در طی 8 سال گذشته لوح یادبود و هدیه ای ارزنده از سوی مرکز فرهنگی هنری قروه تقدیم  این عزیز بزرگوار شد. امید است که وجود هنرمند این عزیز در هر جای این سرزمین که هست موثر و ماندگار باشد.