لحظات شاد کودکان در مراکز کانون استان همدان

همزمان با سراسر کشور جشن روز کودک در مراکز کانون در سراسر مراکز استان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، به گفته معصومه مدیری مسوول مرکز این برنامه با مجری گری کریمی مجری توانمند شهرستان در حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.
قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی توسط اعضا همخوانی شد سپس مسابقات شاد و متنوعی برای دانش آموزان شرکت کننده در برنامه اجراشد که با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بود.
در ادامه برنامه مهندس مهدی ناصری شهردار رزن به همراه اعضای شورای شهر رزن با حضور در برنامه به تعدادی از منتخبین مسابقه نقاشی که با همکاری کانون و شهرداری برگزار شده بود جوایزی اهدا کردند.
اعضای مهد کودک های شهر رزن با در دست داشتن بادکنک و نوشته هایی با مضمون حقوق کودک در راهپیمایی نمادین روز کودک شرکت کردند.
به مناسبت هفته ملی کودک کانون پرورش فکری مرکز اسدآباد با همکاری اداره بهزیستی اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع " آب و آبادانی " با حضور بیش از 250 نفر از کودکان در پارک شهید رجایی اسدآباد نمود. 
به گفته مژگان هادی دراین برنامه فرهنگی ، هنری که همزمان با عید غدیر خم و با حضور معاون فرماندار شهرستان و روسای محترم اداره بهزیستی ، کانون پرورش فکری و جمعی از معلمان و مربیان مراکز پیش دبستانی برگزار شد کودکان بعد از اجرای برنامه های فرهنگی نقاشی های زیبایی را روی پارچه کشیدند و برنامه با عنوان مسابقه " نقاش کوچولو کیه " اجرا و در پایان به همه کودکان نقاش به مناسبت هفته کودک هدایایی داده شد .
همزمان با جشن ولایت امام علی (ع) و عید غدیر خم ویژه برنامه ی " پرواز بادبادک های امید " به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسدآباد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد .
این برنامه که در محوطه پارک جنگلی شهرستان برگزار شد اعضا و کودکان با خانواده های خود شرکت داشتند که با به پروازدرآمدن بادبادک های رنگی در آسمان پاییزی فضایی پر شور و شاد برای کودکان ایجاد شد.
هدف از اجرای این برنامه فراهم نمودن بستری مناسب برای تفریح و شادی کودکان درهفته ملی کودک بود که بسیار مورد اقبال و استقبال خانواده ها قرار گرفت .
 
مرکز سیار روستایی شهرستان اسدآباد در هفته کودک و نوجوان با هدف ایجاد روحیه شور و نشاط و خلاقیت و ماندگار کردن این هفته ، بر نامه ی (جشن برای ما کودکان و نوجوانان) را در روستاهای شهرستان اسد آباد برای 200نفر از اعضا اجرا نمود که بچه ها نقاشی کشیدند و با درست کردن ریسه نقاشی های خود را با عنوان (هفته کودک و نوجوان مبارک باد ) روی ریسه کشیدند.
همزمان با آغاز هفته ملی کودک اعضا روستایی کتابخانه سیار روستایی شهرستان کبودراهنگ با شعار بادبادک امید، شادی، دانش و آرامش به اجرای برنامه هایی از قبیل معرفی فعالیتهای کانون همچون فعالیت سفالگری.نقاشی با موضوع آرزوهای کوچک پرداخته و لحظات به یادماندنی را سپری کردند ودرخاطرات کودکی شان ثبت گردید.
در مرکز بهار طی مراسمی زهرا موسوی اطهر مسوول به تشریح تاثیر بازی برای والدین پرداخت ودر ادامه کودکان حاضر در جلسه با شادی تمام به انجام بازی پرداختند.
در روز جمعه سومین روز از هفته ملی کودک در مصلی نماز جمعه برنامه هایی برنامه های متنوعی همچون تشکیل غرفه هنری و ادبی که در این راستا مسابقه نقاشی با موضوع کودک ونیایش؛کودک ونماز با حضور 60نفر از کودکان حاضر در جلسه برگزار گردید و به سه نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا گردید . درغرفه ادبی نیزمسابقه با همان موضوع ها صورت گرفت و مربی محترم ادبی به تشریح فعالیت های ادبی نیز پرداخت.

در مرکز نهاوند برنامه کارگاه نقاشی وکاردستیبرای مهدهای تحت پوشش بهزیستی تعداد 30 نفرجرا شد. حضور در راهپیمایی هفته کودک وبازدید از مرکز آتشنشانی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان به مناسبت هفته کودک و هفته ناجا برنامه های معرفی پلیس - بحث آزاد و مسابقه نقاشی با موضوع پلیس برگزار شد.
عباسی پلیس پیشگیری از نیروی انتظامی نیز در این  برای بچه ها از قوانین و مقررات رانندگی و آگاهی از اعتیاد و عوارض آن و چگونگی پیشگیری مطالبی بیان کرد و در نهایت جوایزی به برندگان مسابقه از طرف پلیس ناجا اهداء گردید.
به مناسبت عید سعید غدیر و پنجمین روز هفته ملی کودک برنامه های شاد وجذابی  با حضور 135نفر از دانش آموزان برگزار  شد که برنامه های متنوعی مانند « قصه گویی ،شعر خوانی ،اجرای مسابقات شاد و مفرح، ساخت عروسک کاموایی توسط مربی مرکز ،تقدیر از سادات اجرا شد.در پایان از اعضایی که در مسابقات جشنواره رضوی  « خاطره وداستان رضوی » برگزیده کشوری واستانی بودند تقدیر به عمل آوردیم .
با دعوت از امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر برنامه های با عنوان کودک - ایمنی جهت آشنایی اعضاء با روز ایمنی و بلاهای طبیعی و آمادگی در برابر زلزله اجرا شد. میرزایی امددگر هلال احمر ابتدا درباره زلزله و ایمنی و شناخت آن صحبت کردندو سپس درباره مکان های زلزله و  پیشگیری و آمادگی قبل از زلزله و معرفی گسل های خطرناک صحبت کردندودر پایان آموزش و اقدامات و نهوه پناه گیری بعد از زلزله با اعضاء انجام گرفت.
 
همزمان با آغاز هفته ملی کودک ، اعضای مرکز5 همدان باشعار بادبادک امید، شادی ، دانش،آرامش لحظات به یاد ماندنی را سپری کردند.
مسابقه حباب سازی با کف صابون، نقاشی با تکنیک بستنی رنگی، خوشنوسی  شعار (بادبادک، امید، شادی، دانش، آرامش)،  اشکال ناتمام و تکمیل قصه، مسابقه ساخت بادبادک، ساخت فرفره های رنگی و سفال ماسک چهر ههایهای  بچه های جهان از برنامه های این مرکز بود.