تجلیل از قصه گویان برتر استانی

هفدهمین جشنواره قصه گویی استانی همزمان با جشن هفته ملی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، تجلیل از برگزیدگان هفدهمین جشنواره قصه گویی استان همدان همزمان با جشن پایانی هفته ملی کودک با حضور امیر خجسته و ابراهیم کارخانه ای نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، رضا قیاسی معاون منابع انسانی و پشتیبانی استاندار، قدرت الله نظری مدیر کل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، دکتر مهرداد نادری فر مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فاضل عبادی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، داریوش ده پهلوان کارشناس فرهنگی معاونت طرح و برنامه ریزی استانداری، سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون، کارشناسان، مربیان مسوول و مربیان سراسر استان در محل سالن سینما کانون برگزار شد.
 
کار تعلیم و تربیت در حوزه کودک فنی، تخصصی و پیچیده است
رضا قیاسی معاون منابع انسانی و پشتیبانی استاندار همدان ضمن تبریک هفته ملی کودک با بیان این نکته که کار تعلیم و تربیت در حوزه کودک فنی، تخصصی و پیچیده است خاطر نشان کرد: در شخصیت انسان سه عامل وراثت، محیط و اراده وجود دارد که وراثت توسط پدر و مادر با رعایت بهداشت روانی و فیزیکی با در نظر گرفتن اعتقادات رعایت گردد.
وی گفت : انسان پس از تولد تحت تاثیر محیط قرار گرفته و شخصیت کودک شکل می گیرد. در همین راستا کار و فعالیت مربیان کانون در حوزه تعلیم و تربیت بسیار تخصصی می باشد و در این زمینه می بایستی دقت کافی را داشته باشند.
معاون استاندار با تقدیر از فعالیت های کانون تصریح کرد : هنرمندان برجسته ای در کشور رشد کرده اند که اکثریت آنها محصول فرآیندهای تربیتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.
 
کانون پرورش فکری دارای جایگاه ویژه ای در الگوهای اصیل دینی است
امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته ملی کودک اظهار داشت: کانون پرورش فکری جهت ارائه الگوهای اصیل تربیتی و آموزشی به ویژه در حوزه قصه گویی بر اساس آموزه های دینی دارای جایگاه ممتازی است.
رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس گفت : قصه گویی یک ارائه دهنده الگو به نوجوانان و نونهالان است و قصه هایی که در گذشته والدین گفته اند همگی آنها به عنوان الگو، راه، روش شده است که در حال حاضر به آن عمل می کنیم .
خجسته در ادامه اشاره به آیات و سوره های قرآنی داشت و افزود : خداوند تبارک و تعالی با زبان قصه و داستان صحبت کرده و روش درست زندگی را الگوی قرآنی قرار داده است .
وی با اشاره به کلام از حضرت علی در خصوص قرآن و احاطه آن به گذشته و حال و آینده اشاره کرد و گفت : قرآن هم گذشته و آینده را به صورت قصه بیان کرده است . تقدیر و تشکر از مدیر کل و کلیه کارکنان کانون پرورش فکری صحبت های پایانی نماینده مجلس در این مراسم بود.
 
قلب کودکان به نور عشق ولایت روشن است
ابراهیم کارخانه ای دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز خطاب حاضرین در مراسم گفت : برخود ببالید که درزمانی زندگی می کنید که در زیر نور ولایت، قلب شما به نور عشق ولایت روشن است.
وی گفت : قلب های کودکان همانند آئینه ای است که هیچ گونه زنگالی ندارد و بسیار پاک است و در سن کودکی و نوجوانی هر آنچه که در قلب شما قرار بگیرد ماندگاری خواهد داشت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت : نوآوری و خلاقیت را از جمله فعالیت های مربیان کانون پرورش فکری برشمرد و خواستار استفاده حداکثری از امکانات و اختیارات موجود در زمینه های فرهنگی فرهنگی، هنری برای کودکان شد.
وی در پایان از فعالیت ها کانون و در راس آن از مدیر کل کانون تقدیر و تشکر کرد.
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان با تبریک اعیاد غدیر و هفته ملی کودک به حاضرین اظهار داشت : همه ساله مقارن با 16مهرماه روز جهانی کودک با توجه به اهمیت مقوله پرورش کودکان و نوجوانان برنامه های متنوعی در راستای پاسداشت این جشن بزرگ برگزار می شود .
جوادی گفت : خوشبختانه شهر همدان با اجرای برنامه های متنوع در حوزه کودک به یک پایلوت فرهنگی در حوزه کودک تبدیل شده است که در همین راستا با توجه به برگزار رخداد بزرگ هنری جشنواره تئاتر کودک ونوجوان تلاش مضاعفی صورت گرفت که به موازات این برنامه بین المللی 90 عنوان با 672 برنامه از 15 تا 21 مهر ماه در مراکز کانون در سراسر استان برگزار شود.
وی تصریح کرد :برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در راستای هویت بخشی به فعالیتهای کودکان و نوجوانان برگزار می شود که در مرحله استانی بیش از 80 قصه گو در بخش مربیان وآزاد حضور داشته که پس از بررسی هیات داوران 14 اثر منتخب به دبیرخانه جشنواره بین المللی ارسا ل خواهد شد.
جوادی در پایان اظهار امیدواری کرد :با حضور قصه گویان در مرحله بین المللی شاهد افتخار آفرینی قصه گویان باشیم.
قصه گویی مربیان راه یافته به مرحله کشوری اجرای سرود توسط اعضاء مرکز 3 همدان ، دکلمه، قرائت بیانیه،حاملان قران و اهداء جوائز در بخش های مختلف برگزیدگان قصه گویی وتجلیل از برگزیدگان جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از دیگر برنامه های روز جشن بود.
گفتنی است این برنامه بیست وسوم مهر ماه در سالن سینما کانون برگزار واسامی تجلیل شوندگان به شرح ذیل میباشد.
برگزیدگان جشنواره قصه گویی
ردیف
نام و نام خانوادگی
برگزیده
نام مرکز
1-
مریم نوشاد قباد
قصه گویی
قروه
2-
سیما نوروزی سپیده
قصه گویی
قروه
3-
حسن مرسلی
قصه گویی
سیار روستایی اسدآباد
4-
احمد عسگری
قصه گویی
1 همدان
5-
بهنام جهانی
قصه گویی
فرسفج
6-
راضیه محمدی
قصه گویی
بهار
7-
مهیا فراهانی
قصه گویی
2 ملایر
8-
لیلا عبدلی
قصه گویی
2 ملایر
9-
فاطمه چلوییان
قصه گویی
2 همدان
10-
فروزنده طاووسی
قصه گویی
آزاد
11-
فاطمه زمانیان
قصه گویی
2نهاوند
12-
نسرین طاهری
قصه گویی
3 همدان
13-
اکرم رسولی
قصه گویی
جوکار
14-
مرضیه نظری
قصه گویی
آزاد
برگزیدگان جشنواره  بین المللی رضوی1393
ردیف
نام و نام خانوادگی
مرکز
عنوان
1-
مریم موسیوند
تویسرکان
شعر رضوی
2-
فاطمه مستقیمی
تویسرکان
خاطرات زیارت
3-
مبینا هاشمی
تویسرکان
خاطرات زیارت
4-
زهرا ترکاشوند
تویسرکان
خاطرات زیارت
5-
ریحانه بیات
فرسفج
داستان کوتاه
6-
کژال عسگری
1 همدان
خاطرات زیارت
7-
فائزه سادات ظباظبایی
سامن
خاطرات زیارت
8-
تینا رجبی
سامن
خاطرات زیارت
9-
محدثه بهرامی
2 همدان
خاطرات زیارت
10-
محدثه چهاردولی
2 همدان
شعر رضوی
11-
معصومه زارعی
3 همدان
نمایش عروسکی
12-
شقایق کریمی
3 همدان
نمایش عروسکی
13-
مریم عبدلی
3 همدان
نمایش عروسکی
14-
فاطمه حیدری
3 همدان
نمایش عروسکی
15-
فاطمه حسن عبدالهی
3 همدان
نمایش عروسکی
16-
زهرا پاکدشت
3 همدان
نمایش عروسکی
17-
مرضیه درخشان
کارگردان
نمایش عروسکی