اقدام پژوهی یک روش مناسب برای رفع مشکلات کودکان و نوجوانان

مرکز فرهنگی هنری قروه درگزین با برنامه های مختلف فرهنگی ویژه ی کودکان و نوجوانان اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مربی مسئول مرکز قروه با در نظر گرفتن توانایی کودکان ونوجوانان در وارد شدن به عرصه پژوهش ، کارگاه اقدام پژوهی آسان را برگزار کرد.
مریم نوشاد قباد ابتدا دانش آموزان و اعضاء را با تحقیق وپزوهش و هدف از آن آشنا نمود و همچنین کتاب تحقیق چیست و محقق کیست را به عنوان کتابی ساده و قابل فهم در زمینه تحقیق معرفی کرد.
نوشادقباد در ادامه اضافه کرد: دانش آموزان می توانند برای رفع بسیاری از مشکلات خود در منزل ، مدرسه و هر جایی از زندگی خود با استفاده از روش اقدام پژوهی مشکل یابی نموده و راهکار ارائه نموده و بتوانند نتایج مثبت آنرا ببینند.
وی کارگاه را با مطرح نمودن یک مشکل کتابخانه ای که اعضاء در به وجود آوردن آن دخیل بودند آغاز کرد. اعضای کانون در این کارگاه مراحل انجام اقدام پژوهی را به کمک مربی انجام داده و پس از بررسی راهکارها به جمع بندی و نتیجه گیری پرداختند.
از جمله فعالیتهای دیگری که در این کارگاه صورت گرفت: فضا سازی مرکز با حال و هوای پژوهش، معرفی هفته پژوهش، معرفی کتابهای پژوهشی، آشنایی با ارزش و جایگاه علمی پزوهش از دیدگاه اسلام و بزرگان علم بود.