دومین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه ی فجر استان همدان

سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان از افتتاح دو کتابخانه سیار روستایی در بهار و فامنین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، دومین جلسه ستاد هماهنگی کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با مسوولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حضور نمایندگانی از استانداری، صدا و سیما، حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، شورای هماهنگی ستاد دهه فجر و مسوولین کمیته های 9 گانه شهرستانی در سالن کنفرانس کانون برگزار شد.
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان با ابراز خرسندی از برنامه ریزی مناسب در این کمیته، خاطر نشان کرد: در ایام الله دهه فجر باید با ایجاد فضای شاد و نشاط آور در جامعه به خدمات و دست آوردهای انقلاب اسلامی پرداخته شود و همچنین برنامه ها فراگیر و خود جوش باشد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه برنامه های پیش بینی ارائه شده از سوی کمیته ها کامل و مدون است، گفت: از کمیته ها خواستار این هستیم که برنامه ها با اثرگذاری ، عناصر شادی و نشاط و همچنین به صورت عمومی اجرایی شود.
جوادی افزود: دهه فجر فرصت مناسبی است که کودکان، نظم و برنامه ریزی را در قالب این نوع برنامه ها بیاموزند.
جوادی خاطرنشان کرد: با راه اندازی دو مرکز در شهرستان فامنین و بهار 40 روستا تحت پوشش فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار می گیرند.
راه اندازی مجدد مرکز فرهنگی سرکان که مدتی در دست بازسازی بوده از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر می باشد که بار دیگر فعالیت خود را آغاز می کند.
تجلیل از شاعر حوزه کودک و نوجوان مصطفی رحماندوست و برگزاری بزرگداشتی به همین منظور از برنامه های ایام الله دهه فجر بوده که در 15 بهمن ماه مصادف با چهارمین روز از دهه ی فجر برگزار خواهد شد.
در ادامه رئیس گروه اجتماعی و فرهنگی استان  با تاکید بر حاکم بودن شادی و نشاط بر برنامه ها گفت: مراکز کانون یک الی سه برنامه را به طور کلی و ملی انجام دهند که صدا و سیما بعد ملی به آنها بدهد.
مهدی اخوان با بیان اینکه برنامه های خوبی طرح ریزی شده است گفت: صدا و سیما محوریت خود را داشته باشد و همانند سال های گذشته در برنامه ریزی مناسب به جهت پوشش فعالیت های کمیته های دهه فجر به ویژه در بخش کودکان و نوجوانان کوشا باشد.
محمد مهدی روحی نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر در ادامه افزود: آشنایی هر چه بیشتر با آرمان ها و اهداف، مشارکت و حضور در مراسم پیروزی انقلاب و تلاش مراکز در 22 بهمن باید نمود عینی پیدا کند.
روحی گفت: نقش آفرینی در مراسم ها و تناسب برنامه ها با روحیات فکری کودکان باید باشد.
وی در پایان ضمن تشکر از برنامه ریزی خوب کمیته کودک و نوجوان دهه فجر، تصریح کرد: بازی های گروهی کودکان برای آنها جذاب تر است و راهی برای دور کردن آنها از دنیای مجازی است.
فضا سازی مراکز، تشکیل نمایشگاه از آثار نقاشی،خوشنویسی، شعار نویسی و کاردستی، مسابقه ساخت مترسک های شیطانی، دعوت از مدارس و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری، ایستگاه انفلاب، معرفی شخصیت حضرت امام (ره) ، قصه گویی، معرفی کتاب، مسابقه نقاشی، ارسال مطالب خواندنی با موضوع انقلاب، معرفی شهدای روستاها، خاطره نویسی و شعار نویسی، مسابقه ( انقلاب در قاب هنر) در بخش های نقاشی، مسابقات دسته جمعی، سرود، تئاتر، برگزاری جشن انقلاب، جشنواره قرانی، کتاب انقلاب و کتاب سازی از وقایع انقلاب از جمله برنامه هایی است که در طول ایام الله دهه ی فجر اجرایی میشود.
شایان ذکر است کمیته کودک و نوجوان در ایام دهه فجر برنامه های مختلفی در حوزه های فرهنگ، هنری و ادبی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان ها و اهداف انقلاب در مراکز 37 گانه خود اجرا می نماید.