صرفه جویی در منابع انرژی یک امر اخلاقی

اولین کارگاه آموزشی مدیریت سبز در راستای فرهنگ سازی کارکنان در استفاده از امکانات با حضور مربیان و کارکنان کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، سید محمدرضا جوادی مدیر کانون در این کارگاه تخصصی خطاب به حاضرین در خصوص فرهنگ سازی مصرف بهینه کارکنان به ایراد سخنرانی پرداخت و اهداف این کارگاه را استفاده بهینه از منابع، تغییر نگرش نسبت به استفاده صحیح از منابع و آشنایی با راهکار های عملی و شیوه استفاده از آن بیان کرد.
سید محمدرضا جوادی گفت: ایران در نفت و گاز غنی و ثروتمند است لذا در این راستا توصیه کرد به جهت صرفه جویی منابع ویژه برای بهرمندی آینده، جامعه نیاز به فرهنگ سازی در مصرف را دارد.
جوادی آفتاب را بزرگترین منبع انرژی خورشیدی در کشور نام برد و افزود: صرفه جویی در منابع انرژی یک امری اخلاقی است که نیاز به بازنگری در الگی مصرف خانواده ها و سازمان ها می باشد.
ایرج اسدی استاد این دوره آموزشی خاطر نشان کرد: توسعه فرآیند همه جانبه و پویایی است که همه جنبه های زندگی را در کنار هم قرار داده و در رفاه کامل مردم تاثیرگذار است.
اسدی گفت" در توسعه پایدار ابعاد اقتصادی و اجتماعی باید در نظر گرفته شود که بتوانیم رشد جامعه را داشته باشیم.
اسدی با بیان اینکه خانواده ساختار جامعه است افزود: جامعه باعث توسعه ملی میشود که این توسعه ، توسعه ی منطقه ای و جهانی را به دنبال خواهد داشت.
عوامل ضروری برای توسعه ی پایدار،تلاش های جهانی برای استقرار توسعه پایدار ، مفهوم توسعه در دنیای امروز، توسعه با محوریت انسان، کیفیت زندگی درکانون توسعه اجتماعی و انسانی ازدیگر موضوعات مطرح شده در این دوره آموزشی بود.
اجتناب از مصرف بی رویه حامل های انرژی، کاغذ و مواد اولیه، بازیافت ضایعات، تشکیل بانک اطلاعاتی، کاهش هزینه های دولت و سازمان و افزایش منابع درآمد از دست آوردهای اجرای مدیریت سبز میباشد.
بر اساس این گزارش دومین کارگاه آموزشی امنیت رایانه با هدف آشنایی با نحوه صحیح از منابع اطلاعات در دنیای مجازی، کنترل و محافظت از اطلاعات و داده ها و آشنایی با راهکارهای حفاظت از اطلاعات برگزار شد.
گفتنی است در این کارگاه های آموزشی 33 نفر از کارکنان ستادی و مربیان کانون با حضور وحید مغیث استاد دانشگاه بوعلی سینا امنیت رایانه و ایرج اسدی کارشناس کارشناس محیط زیست حضور داشت.