حضور مربیان کانون استان در هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی

با اعلام برگزیدگان پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نام سه نفر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان دیده میشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مریم نوشاد قباد مربی مسئول کانون شهرستان قروه با قصه "پیپ چراغ افروز" و سیما نوروزی سپیده مربی فرهنگی مرکز قروه با قصه " تقی بی نماز"موفق شدند به هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی راه یابند.
گفتنی است‌ اداره‌کل فرهنگی‌ و امور استان‌های کانون با بررسی فیلم قصه‌گویی برگزیدگان استانی این جشنواره در مجموع 59 قصه‌گوی ایرانی را شامل 31 قصه‌گوی اصلی، 1 برگزیده بخش فراگیر، 19 برگزیده قصه‌گویان کتاب‌خانه‌ای و 8 برگزیده جشنواره قصه‌گویی رضوی را با رای گروههای داوری برای شرکت در مرحله‌ی پایانی جشنواره که روزهای 27 تا 30 بهمن 1393 در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود، معرفی کرده است و به همین منظور فرهاد مینایی مربی سیار روستایی کانون شهرستان کبودرآهنگ نیز در بین برگزیدگان کتابخانه‌ای در این جشنواره حضور خواهند داشت.
در کنار این قرار است از میان 40 قصه‌گوی بین‌المللی متقاضی شرکت در جشنواره از 22 کشور جهان 10 تا 12 قصه‌گوی مطرح بین‌المللی نیز برای بازگویی قصه‌های خود و حضور در این رویداد فرهنگی به کرمانشاه سفر کنند.
بر اساس آمار ارایه شده از سوی مسوولان برگزاری جشنواره در مجموع 1777 نفر شامل 1293 مربی کانون، 475 شرکت‌کننده آزاد و 9 شرکت‌کننده بخش فراگیر (برای کودکان دارای نیازهای ویژه) که از میان آن‌ها در مرحله‌ی استانی آثار 348 قصه‌گو شامل 292 قصه‌گوی کانونی، 47 قصه‌گوی آزاد و 9 قصه‌گوی فراگیر برای داوری پایانی به دبیرخانه جشنواره در تهران ارسال شد.