کد خبر: 242208
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
بازدید 1118
رسالت بزرگ کانون در تحقق شعار سال

در سال همدلی و هم زبانی کانون رسالت بزرگی در تحقق آن بر دوش دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین گردهمایی شورای برنامه‌ریزی استان در سال 94 با حضور سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون، معاونت، کارشناسان، نیروهای ستادی و پشتیبانی در محل اردوگاه نصر همدان برگزار شد.
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان هدف از برگزاری گردهمایی را ایجاد فضایی صمیمی جهت تغییر روحیه و ایجاد شرایط پویایی و تحول در برنامه ریزی و اجرای سیاست ها و راهبردهای سال 94 عنوان داشت.
وی اذعان داشت: از سند چشم انداز برنامه توسعه پنجم، سیاست‌های کلان کانون، منشور فرهنگی استان و دیدگاه کارشناسی جهت برنامه ریزی سالیانه در راستای تحقق اهداف کانون استفاده شده است.
جوادی خطاب به کارکنان در اردوگاه نصر خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان فضای شاد را دوست دارند که این روحیه شادی و نشاط در فعالیتهای کانون می‌بایستی دیده شود.
سید محمد رضا جوادی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان را از اولویت‌های مربیان در مراکز کانون برشمرد و افزود: مربیان با تشویق کودکان در کتابخانه‌های کانون تلاش نمایند کودکان و نوجوانان با کتاب خواندن بخشی از اوقات خود را در طول روز به این امر مهم اختصاص دهند.
مدیر کل کانون از خلاقیت به عنوان مبنای فلسفه وجودی در کانون نام برد و به مربیان توصیه کرد: در رشد، توسعه و شناسایی استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان تلاش کنند.
جوادی به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال همدلی و همزبانی ملت و دولت اشاره داشت و گفت: رسالت مهمی بر دوش کانون در تحقق شعار سال می باشد که اول همدلی در بین کارکنان و در ادامه بین بچه‌ها در راستای اهداف دولت و ملت تسری داده شود.
مدیر کل کانون در ادامه بر روابط اخلاقی، انسانی و عاطفی تاکید داشت و افزود: صداقت، راستگویی، مثبت اندیشی، مثبت نگری و خودسازی را نماد عینی در حوزه روابط انسانی می‌بایستی تقویت کنیم.
تعامل با اولیا و اعضاء از دیگر موارد مورد تاکید مدیر کل کانون در اولین جلسه شورای برنامه ریزی بود که به مربیان توصیه نمود با استفاده از این بخش مهم بر پایدار سازی اعضاء به ویژه نوجوان پسر تلاش کنند.
ارتباط با مدارس و مسوولین فرهنگی شهرستان، حساسیت در رعایت قوانین و مقررات، گزارش دهی از برنامه‌ها ، حفظ و نگهداری و پایدارسازی اعضاء و اطلاع رسانی از فعالیت ها و بروز رسانی وبلاگ های مراکز از دیگر موارد مورد تاکید مدیر کل کانون در این جلسه بود.
زهرا رضوی ملایری معاون مدیر کل کانون نیز در این مراسم به تحلیل آمار یکساله و نحوه ارزیابی انتخاب مراکز موفق پرداخت و هدف از تحلیل آماری را شناسایی نقاط ضعف و قوت برشمرد.
وی گفت: در مقایسه آماری نسبت به سال گذشته در عرصه های فرهنگی، هنری، ادبی رشد داشته ایم که در تعداد دفعات انجام 13% رشد و در تعداد نفرات شرکت کننده 10%رشد داشته ایم.
معاون کانون در ادامه بر موضوع اعضاء در بازده زمانی پرداخت و خواستار تلاش در افزایش اعضاء در این خصوص در مراکز شد.
در ادامه جلسه کلیه کارشناسان و کارکنان ستادی حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود در حوزه کاری جهت افزایش بهره وری سازمانی پرداختند.
پس از برگزاری جلسه عمومی همکاران در کمیسیون های فرهنگی، هنری، ادبی و پشتیبانی تقسیم شدند ودر یک فضای صمیمی با حضور کارشناسان در حوزه‌های مختلف به بررسی فعالیت‌ها در بحث پایدارسازی اعضاء، مشکلات مراکز، ارائه راهکارها در افزایش توسعه کتاب و کتابخوانی، مسائل اداری و بررسی گزارش یکساله مراکز در سال93 و ارائه راهکارهای مناسب برای برنامه‌های سال 94 پرداختند.
در این مراسم از مراکز موفق کانون تقدیر به عمل آمد و مراکز دو ملایر، اسدآباد و یک همدان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته بعنوان مراکز موفق معرفی و کلیه کارکنان این مراکز با اهداء لوح تقدیر و جایزه تقدیر بعمل آمد.
تقدیر از مسوولین مراکز پر درآمد، مربیان هنری در بخش‌های مختلف و بازنشسته کانون از دیگر برنامه‌های این گردهمایی یک روزه بود.
گفتنی است اولین شورای برنامه ریزی استان سی ام اردیبهشت ماه از ساعت 9 صبح لغایت 17 با حضور کلیه کارکنان در محل اردوگاه نصر آموزش و پرورش برگزار شد.