کد خبر: 251892
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
بازدید 1390
افتتاح کتابخانه سیار شهری همدان

نخستین مرکز سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر همدان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در آستانه  ایام ا.. دهه فجر انقلاب اسلامی اولین کتابخانه سیار شهری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با حضور ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری،  حجت السلام و المسلمین حاج آقا فاضلیان ریاست ستاد دهه فجر استان، مهرداد نادری فر مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، عاطفه زارعی مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی استان، سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون، جمعی از مسوولین استانی، کارشناسان، مربیان و کودکان  و نوجوانان آغاز بکار کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان ضمن خیر مقدم به حاضرین در این مراسم خاطر نشان کرد: با اشاره به اینکه مقارن با سی و هشتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با توجه به سیاست دولت در حوزه فرهنگی اولین مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر همدان را افتتاح کرد.
سید محمدرضا جوادی با بیان اینکه این مرکز هشتمین مرکز سیار استان همدان است، گفت: با توجه به تعدد مناطق حاشیهای در همدان، خلأ وجود این مرکز در بین محلات استان حس میشد.
وی گفت: این مرکز بیشتر در مناطق دیزج، خضر و حصار امام (ره) با یک دستگاه وسیله نقلیه مینی بوس با تجهیزات و 6 هزار جلد کتاب به ارائه خدمات برای کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال خواهد پرداخت.
جوادی تصریح کرد: این مرکز در مناطق حاشیه نشین شهر همدان 20 مدرسه را زیر پوشش قرار میدهد.
 
کانون در رشد فکری کودکان تاثیر گذار است
محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان در این مراسم خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشد فکری کودکان و نوجوانان تاثیر بسزایی دارد و رابطه بین کودکان و اولیا را برقرار می‌کند.
معاون استاندار گفت:کانون با سابقه ی چندین ساله آثار مثبتی در فرهنگ وهنر داشته و دارای فعالیت‌های ارزشمند در راستای تنویر افکار کودکان و گرایش آنها به کتاب و کتابخوانی داشته است.
 
انتقال آرمان‌های انقلاب به کودکان و نوجوانان اهمیت دارد
حجت الاسلام سید محمدحسن فاضلیان رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی همدان نیز در این مراسم گفت: به منظور بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 22 کمیته برای برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه کمیته کودک و نوجوان با یک هزار و 150 برنامه زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، افزود: 12هزار برنامه در ایام الله دهه مبارک فجر در استان همدان برگزار می‌شود.
رئیس ستاد دهه فجر استان اظهار امیدواری کرد با راه اندازی کتابخانه سیار شهری کمیته کودک و نوجوان در ایام الله دهه فجر در انتقال مفاهیم و آرمان‌های انقلاب به قشر بیشتری از مخاطبین خود خدمات رسانی نماید.
اجرای برنامه سفالگری، نقاشی،خوشنویسی، معرفی وقایع و کتاب، کاردستی و قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های جنبی مراسم افتتاحیه کتابخانه سیار شهری برای کودکان و نوجوان بود . گفتنی است در حال حاضر در سطح استان همدان 39 مرکز کانون پرورش فکری ثابت،سیار و پستی در حال ارائه خدمت به جامعه هدف هستند.