کد خبر: 252549
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
بازدید 4773
محفل شعر کودک و نوجوان در همدان

محفل شعر خوانی کودک و نوجوان دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، محفل شعر خوانی با محوریت شعر کودک و نوجوان به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و با حضور شاعران مطرح کودک و نوجوان کشور و جمعی از مسوولین استانی و مخاطبین کانون در سالن سینما کانون برگزار شد.
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب و آرزوی توفیق روز افزون برای ملت و دولت سرافراز ایران از همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در برگزاری محفل شعر خوانی قدردانی کرد.
جوادی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های این کشور هستند که با برنامه‌ریزی لازم در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزشی و تربیتی به فکر آینده آنها باشیم و بر اساس آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی آنها را تربیت کنیم.
مدیر کل کانون به پیشینه پربار شعر کودک و نوجوان در استان همدان اشاره داشت و افزود: همدان به لحاظ دارا بودن آثار پر شمار شاعران کودک و نوجوان دارای گنجینه ای پر بار است.
وی از دریافت 188 اثر از 133 عضو کانون برای شرکت در جشنواره خبر داد و افزود: آثار فوق توسط اسدالله شعبانی و غلامرضا بکتاش داوری شده است که 6 نفر از اعضا در بخش کودک و نوجوان در مراسم هدیه و اوح سپاس خود را دریافت خواهند کرد.
 
جواد محقق معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و دبیر جشنواره بین المللی شعر فجر هم در این برنامه ضمن خیر مقدم به شاعران و حاضرین در مراسم از برنامه‌های متعدد دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر فجر خبر داد و افزود: در پانزده استان کشور با موضوعات کلی شعر برنامه‌های مختلفی در حوزه شعرخوانی از جمله اصفهان، قم و بجنورد در حال انجام است.
محقق تصریح کرد: علاوه بر داخل کشور سه برنامه نیز در کشور های فارسی زبان از جمله افغانستان، تاجیکستان، لبنان و عراق با حضور تعدادی از شاعران عرب زبان محفل شعر خوانی را برگزار کردیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این سلسله نشست های محفل شعر خوانی در تکمیل و توسعه فضای بیشتر انقلاب اسلامی و ایران گام های موثری برداشته شود.
محقق استان همدان را به جهت کثرت شاعران کودک و نوجوان بعنوان یکی از دو قطب ادبیات کودک و نوجوان کشور عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در انجمن‌های ادبی چهره های خوبی در حوزه شعر خوانی در حال پرورش است.
وی در پایان از اولیا،  مربیان و مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در برگزاری محفل شعر خوانی قدر دانی کرد.
در ادامه برنامه اسدالله شعبانی، بابک نیک طلب، علامرضا بکتاش، پارمیدا آقامحمدی، فاطمه موسوی تارا، مریم اسلامی، طاهره شهابی ، حامد محقق، مرضیه حسینی، مریم زندی، مریم زرنشان، محمد صارمی شهاب، شهلا شهبازی حسابی، مسعود طاهری، مهدی طراوتی و زهرا میرزا آقایی به خوانش شعر پرداختند.
در پایان برنامه اسدالله شعبانی بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد و در بخش‌های مختلف برگزیدگان جشنواره به قرار ذیل با اهدا لوح و هدیه تجلیل شدند.
در بخش کودک خانم ها پارمیدا آقامحمدی و فاطمه مولوی تارا مشترکا رتبه دوم و در بخش نوجوان حامد سوری ، مرضیه حسینی، فاطمه سلیمانی رتبه اول تا سوم را کسب کردند و محدثه چهاردولی نیز عنوان تقدیری معرفی شد.در دادمه نیز از شاعران حاضر در مراسم تجلیل بعمل آمد.
تک نوازی سنتور توسط نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شاهنامه خوانی، اجرای سرود و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
مشاور فرهنگی استاندار، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، فرماندار، معاون فرماندار و جمعی از مسوولین در این مراسم حاضر بودند.