کد خبر: 253410
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
بازدید 2109
آفرین‌گویی 94 به مربیان موفق کانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 57 مربی مراکز خود در سطح کشور در آیینی با عنوان «آفرین‌گویی» قدردانی می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سال 1394 پنجاهمین سال تاسیس کانون است و بسیاری از بزرگان عرصه‌ی فرهنگ، هنر و ادب خود را در بیش از نیم قرن فعالیت این سازمان فرهنگی، مدیون تلاش‌های مربیانی می‌دانند که آن‌ها را به خواندن و مطالعه در کتاب‌خانه‌های کانون تشویق کردند.
محمدعلی طالبی و مسعود کرامتی کارگردان‌های شهیر سینمای کودک، پرویز پرستویی، اکبر عبدی، فاطمه معتمد آریا، مرضیه برومند، حسن دادشکر، عادل بزدوده، حمید جبلی، ایرج طهماسب، افشین اعلاء، حتی برخی‌ از مقام‌های رسمی دولتی مانند وزیر رفاه، تعاون و تامین اجتماعی، استانداران، فرمانداران، نمایندگان مجلس و چهره‌های ورزشی بارها در مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی خود بر نقش کانون در جریان رشد و پرورش فکری و تشویق آنان به کتاب‌خوانی در دوران کودکی و نوجوانی تاکید کرده‌اند و هزاران و شاید میلیون‌ها کودک و نوجوان ایرانی نیز بر این نقش بی‌بدیل مربیان کانون صحه می‌گذارند.
در این میان کانون همه ساله در آیین ویژه‌ای تلاش می‌کند از این مربیان فرهنگی‌، هنری و ادبی خود - که در مراکز ثابت، سیارشهری، سیار روستایی و کتاب‌خانه پستی فعالیت می‌کنند - قدردانی کند.
امسال نیز به گفته‌ی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون، مراسم تجلیل از مربیان موفق سال 94 با عنوان آفرین‌گویی، در تاریخ 16 اسفند و با حضور مدیرعامل و مسوولان ارشد کانون در تهران برگزار خواهد شد.
محسن حموله در همین زمینه افزود: در جلسه‌ی نهایی کمیته‌ی کشوری ارزیابی و انتخاب مربیان موفق، کارنامه‌ی مربیان واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفت و در پایان و با رویکرد انتخاب فقط از گروه مربیان کشور، 57 نفر به عنوان مربیان موفق برگزیده شدند.
محسن حموله در پایان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اهمیت برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری در سال 95، نشستی تخصصی با عنوان«ضرورت بازنگری و پیرایش فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون»، پس از پایان مراسم تجلیل، با حضور معاون فرهنگی و کارشناسان ستاد، برگزار می‌شود.
کانون اکنون در سراسر کشور دارای 935 مرکز فرهنگی‌هنری شامل 770 مرکز ثابت، 14 مرکز سیار شهری، 99 مرکز سیار روستایی و 52 کتاب‌خانه است.
در میان همین آمار، 14 مرکز فرهنگی هنری نیز با عنوان مراکز فراگیر، علاوه بر دیگر اعضای خود به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه(نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی) نیز خدمات کانون را ارایه می‌دهند.