کد خبر: 262266
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
بازدید 2148
حضور اعضا مرکز فرهنگی هنری شماره 4 همدان در مزار حسن مسلمی

کودکان ونوجوانان مرکز شماره 4 همدان با حضور در مزار مربی مرحوم حسن مسلمی ادای احترام وقرائت فاتحه داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجونان استان همدان ، همزمان با 13 آبان کودکان ونوجوانان مرکز 4 همدان به همراه مربیان این مرکز با حضوردر مزار مربی مرحوم حسن مسلمی به قرائت فاتحه وادای احترام پرداختند.
عصر روز هشتم آبان ماه که میزبان کتاب ها در نمایشگاه بودیم و آن‌ها را ورق می‌زدیم تا زندگی را بیابیم خبر رسید که همکار عزیزمان حسن مسلمی کتاب زندگی‌اش را ناتمام گذاشت و رفت.
حسن مسلمی که خود عمری لای کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نفس کشید و قصه‌ها و حکایت‌ها را نقاشی کرد امروز بعد از گذشت 42 سال حکایت زندگی‌اش به پایان رسید.
مسلمی نقاش بود و عاشق رنگ‌ها و چون رنگی‌تر از دنیای کودکان رنگی نیست دلبستگی خاصی به آن‌ها داشت و دغدغه‌اش همواره آن‌ها بودند. برایشان نقاشی می‌کشید. سرمشق عشق می‌داد. قصه می‌گفت. عروسک می‌ساخت. روایت کربلا و حضرت قاسم را روی پرده می‌برد تا بچه‌ها از کودکان، نوجوانان و جوانان عاشورا درس مردانگی بیاموزند. عشقش به امام حسین را با رفتنش ثابت کرد. می‌خواست اربعین در خاک کربلا باشد و تصاویری جدید از حضور عاشقان قلم بزند و « باز این چه شورش است که در خلق عالم است» را با خط خوش بنویسد که رفتن را به ماندن ترجیح داد و پیش از بارش اولین باران پاییزی و قبل از افتادن آخرین برگ گل‌های یاس و اطلسی عاشقانه در مسیر کربلا آسمانی شد.
بر اساس این گزارش مرحوم حسن مسلمی دانش آموخته رشته گرافیک بود ودر رشته های نقاش ، خوشنویسی ، سفال ، نمایش عروسکی ، حجم سازی و... تخصص داشت وچندین بار در مقاطع مختلف حائز رتبه ودریافت لوح های متعدد در رشته های هنری شد.
گفتنی است مرحوم حسن مسلمی بر اثر حادثه دلخراش تصادف در جاده اسد آباد به گنگاور جان خود را از دست داد ودر روز دهم آبان ماه 1395 در باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.
از خداوند بزرگ برای آن سفر کرده غفران واسعه الهی و برای کلیه بازماندگان محترم صبری جمیل و اجری جزیل را مسئلت می نماییم.