کد خبر: 263088
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
بازدید 1344
کارگاه آموزشی آشنایی با کودکان دارای نیازهای ویژه در همدان

دوره آموزشی آشنایی با کودکان دارای نیازهای وبژه با حضور 25 نفر از مربیان فرهنگی،هنری و کارشاسنان کانون استان همدان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،اولین دوره آموزشی آشنایی با کودکان دارای نیازهای وبژه با حضور 25 نفر از مربیان فرهنگی،هنری و کارشاسان کانون استان همدان در سالن کنفرانس کانون برگزار شد.
در آئین افتتاحیه این دوره سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان ضمن عرض تسلیت ایام پر حزن و اندوه اربعین حسینی و تبریک هفته بزرگداشت بسیج اظهار امیدواری کرد بتوانیم همواره با بهره گیری از تفکر ناب و زلال بسیجی و در پرتو شناخت کامل از آموزه‌های عاشورایی و فلسفه شکل گیری حماسه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در جهت تبیین بیش از بیش این نهضت انسان ساز گام برداریم .
 وی مهمترین رکن در جهت شکل گیری درست یک حرکت و جریان فرهنگی را فراگیری مهارت و آموزش های تخصصی لازم به منظور انجام درست خدمات و کار هنوان کرد و گفت:طی سالهای شکل گیری کانون و خدمات ارائه شده به کودکان و نوجوانان در نظر است به منظور اثر گذاری موثرتر از طریق راه اندازی مراکز فراگیر امکان ارائه گسترده تر خدمات را برای تمامی اعضا جامعه هدف با ویژه‌گی‌های مختلف فراهم نمائیم.
مدیر کل کانون گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز ، کانون استان تا نیمه اول آذر ماه سال جاری اولین مرکز فراگیر استان را در مرکز سه همدان واقع در میدان مدرس راه اندازی خواهد کرد.
بر اساس این گزارش در این کارگاه آموزشی آشنایی با ویژگی ها و مسایل کودکان دارای نیازهای ویژه شامل: کودکان آسیب دیده بینایی(نابینا، نیمه‌بینا) ،شنوایی(ناشنوا، نیمه‌شنوا)، کودکان دارای اختلالات تکلمی و گویایی، کودکان دارای مشکلات جسمی و حرکتی و کودکان چند معلولیتی از جمله مباحثی است که در این دوره آموزشی به آن پرداخته می شود.
این دوره آموزشی به مدت 32 در چهار روز 1، 2، 6 و 7 آذر ماه با حضور قاسم جلالی نسب مدرس دانشگاه و با سابقه مشاوره در وزارت دفاع، کمیته امداد، آموزش و پرورش و دانشگاهها  در حال برگزاری است.