بازدید کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی و هنری کشور از بخش مکاتبه‌‌ای کانون استان یزد

انسیه موسویان کارشناس مسوول ادبیات کودک و نوجوان آفرینش‌های ادبی و هنری و مسوول بخش مکاتبه‌ای کشور از بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی و هنری کانون استان یزد بازدید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، عباسعلی دانافر مدیرکل کانون استان یزد در بخشی از این بازدید زمینه‌ساز و سرچشمه‌ی فعالیت‌های کانون را در فعالیت‌های ادبی دانست و افزود: تشکیل شورای ادبی یکی از برنامه‌هایی بود که برای ارتقای سطح فعالیت ادبی در استان صورت گرفت و بر این اساس فعالیت‌های خلاقانه‌ای در این بخش در حال انجام است.
محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی کانون استان نیز در این نشست با تاکید بر این مبحث که باید در اجرای فعالیت ادبی، علاوه بر آموزش تکنیک ادبی برای اعضا، حال ادبی به وجود آوریم، گفت: باید ادبیات را مکانیزه کرد و یکی از برنامه‌هایی که می‌توان مدنظر قرار داد، راه‌اندازی سایت ویژه‌ی کودک و نوجوان است.
انسیه موسویان کارشناس مسوول ادبیات کودک و نوجوان آفرینش‌های ادبی و هنری کشور نیز به هم‌دلی مجموعه‌ی آفرینش‌های ادبی استان یزد  اشاره کرد و افزود: استان یزد یکی از استان‌های داوطلب برای اجرای طرح آزمایشی یک ساله‌ی ارتباط مکاتبه‌ای از طریق پست الکترونیک است.
در ادامه موسویان از بخش‌های مختلف فعالیت مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی استان یزد از جمله طرح‌های معرفی کتاب، شخصیت و فرم‌های اکسل مشخصات و ثبت آثار رسیده، پوشه‌های اعضا و نحوه‌ی آرشیوبندی آثار بازدید کرد. در این جلسه همچنین مسائل مربوط به جذب پایداری اعضا، نحوه‌ی ارسال نامه‌های مکاتبه‌ای، فاصله‌ی زمانی نامه‌های پاسخ‌گو با اعضا، ارسال نامه‌های یادآوری، چگونگی آرشیوبندی و ماندگاری آرشیو نامه‌ها، محتوای نامه‌ها، اجرای برنامه‌های بخش مکاتبه‌ای در سال 93 (تهیه اکسل فرم‌های مشخصات اعضا و لیست نامه‌های آن‌ها از ابتدای سال 90 تاکنون، تهیه آرشیو الکترونیکی اعضا، معرفی کتاب، شخصیت، تحلیل نامه‌های پاسخ‌گویی) و ... مورد تحلیل قرار گرفت.
کارشناس مسوول ادبیات کودک و نوجوان آفرینش‌های ادبی و هنری و مسوول بخش مکاتبه‌ای کانون کشور همچنین راه‌کارهایی چون تشکیل جلسه‌های ماهانه کارشناس ادبی با مربیان ادبی بخش مکاتبه‌ای، عضویت اعضای مکاتبه‌ای در کتاب‌خانه‌‌ی پستی یزد، عضوگیری از مراکز فرهنگی هنری که مربی ادبی ندارند و ... را ارائه داد.

در این نشست یک‌روزه، فاطمه احمدزاده کارشناس ادبی کانون استان و عالیه سلطانی و فرزانه سعادتمند، مربیان بخش مکاتبه‌ای استان یزد نیز حضور داشتند.