کد خبر: 237409
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
بازدید 4302
ویژه‌برنامه‌ی عاشورایی در سوگ آفتاب در مجتمع فرهنگی هنری یزد

به همت اعضا و مربیان مجتمع فرهنگی هنری ویژه‌برنامه‌ی شب شعر و موسیقی عاشورایی "در سوگ آفتاب" برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این ویژه‌برنامه‌ی عاشورایی باهدف تبیین اندیشه‌های حسینی و حفظ ارزش‌های اصیل اسلامی عصر 26 آذرماه در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون استان یزد برگزار شد.
در این نشست ادبی، شعرهای آیینی ثمین چاووش‌زاده را ویلن رسول کریمی، کیمیا دهقانی را تار پدرام زمانیه، سارا درهمی را کیبورد مائده آدمی‌زاده، صالح رحیمی را پیانو میلاد امینی، فرناز ایزدی را سنتور محدثه برزگر همراهی کردند. این در حالی است که شعرهای امیرحسن سرطاق و رؤیا دهقان نیری را کیبورد محمد جلیلی‌منش و شعرهای زینب قنبریان، فریماه مروی‌نام، وجیهه عزیزی را نی‌نوازی مهدی آرایی همراهی کرد.
در ادامه هیئت عزاداران اعضای کودک مرکز فرهنگی هنری شما‌ره‌ی یک یزد به نوحه‌سرایی اربعین اباعبدالله الحسین پرداختند.
گفتنی است، این برنامه توسط فرزانه سعادتمند، مربی ادبی مجتمع فرهنگی هنری استان یزد اجرا شد.
در این ویژه‌برنامه دوست فاطمی‌ها مشاور مدیرکل، آرایی و حیدری کارشناسان فرهنگی و جمعی از مربیان کانون استان یزد، اعضای فعال ادبی و هنرمندان موسیقی همراه با خانواده‌‌های خود حضور داشتند.
در حاشیه‌ی این ویژه‌برنامه‌ نمایشگاه عکس عاشورایی سیدحسین میرقاسمی مربی فرهنگی مجتمع و فاطمه جعفریان مربی هنری مرکز فرهنگی هنری میبد در گالری مجتمع فرهنگی هنری گشایش یافت. در این نمایشگاه 20 اثر عکس از میرقاسمی و 10 اثر عکس از جعفریان به نمایش گذاشته است.
آثار این نمایشگاه با موضوع کودک و عاشورا و آیین‌ عزاداری بومی در منطقه‌ی میبد است.
گفتنی است نمایشگاه عکس عاشورایی این مربیان کانون استان تا چهارشنبه سوم دی‌ماه دایر است.