درخشش اعضای مراکز کانون یزد در المپیاد آموزشی روباتیک کشور

اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، یک مدال طلا، دو مدال برنز و مقام پنجم پنجمین المپیاد آموزشی روباتیک کشور را از آن خود کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعضای مراکز فرهنگی،‌هنری مجتمع یزد، بافق و تفت با رقابت در پنجمین المپیاد آموزشی روباتیک کشور، موفق به کسب مدال‌های طلا، برنز و مقام پنجم این دوره از رقابت‌ها شدند.
پنجمین دوره "المپیاد روبات‌های آموزشی" در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، در مجموعه ورزشی شهید کشوری برگزار شد و 285 دانش‌آموز از استان‌های تهران، البرز، ‌گلستان، یزد، کرمان، قزوین و مازندران در قالب 123 گروه در این دوره از مسابقات شرکت کردند که در این میان 10 نفر از اعضای پسر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز از مراکز فرهنگی‌هنری مجتمع یزد، بافق و تفت به سرپرستی فاطمه حیدری مدرس روباتیک کانون، در 6 گروه از مقاطع ابتدایی و راهنمایی، در لیگ‌های جابه‌جاکننده اجسام (مقدماتی)، امدادگر هوشمند و کاوشگر کنترلی این المپیاد شرکت کردند.
هدف از برگزاری این دوره از مسابقات که بر اساس مدل‌های جشنواره‌های خوارزمی و بین‌المللی طراحی شد، روبه‌رو شدن دانش‌آموزان با شرایط واقعی، افزایش مهارت‌های پرورشی و فردی دانش‌آموزان و ایجاد روحیه همکاری و کار گروهی بود.
براساس اعلام نتایج هیئت داوران، علی‌اصغر حسینی از مرکز مجتمع، مدال طلای لیگ کاوشگر کنترلی، مهران منتظری و علی فلاح‌نژاد از مرکز تفت، مدال برنز لیگ جابه‌جاکننده اجسام، طاها حسینی، وحید فرجیان و ناصر محمد باقری از مرکز بافق، مدال برنز لیگ امدادگر هوشمند و عادل روح‌بخش از مرکز بافق، مقام پنجم لیگ امدادگر هوشمند این المپیاد را از آن خود کردند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز ضمن تبریک این موفقیت‌ها گفت: فعالیت روباتیک، به مدت 2 سال است که جای خود را در میان فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد باز کرده و به دلیل جذب ویژه اعضای کودک و نوجوان پسر، پوشش گسترده‌ای در سطح مراکز کانون استان داشته است.
جلالی تصریح کرد: برنامه کانون استان یزد این است که کودکان و نوجوانانی که از طریق فعالیت         روباتیک پا به کانون گذاشته‌اند، از اعضای فعال کانون شده و در فعالیت‌های دیگر نیز ورود جدی داشته باشند.

به گفته این مقام مسوول، به دلیل استقبال زیاد از این فعالیت، قرار است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با حمایت گروه تعاونی پیشگامان و همکاری شرکت پیشگام سازه خلاق، اولین المپیاد استانی روباتیک را در روزهای نهم و دهم شهریورماه سال جاری و با حضور 56 تیم از کودکان و نوجوانان دختر و پسر یزدی برگزار کند