شرایط ثبت‌نام کانون زبان ایران آسان‌تر می‌شود

رییس کانون زبان ایران از آسان‌تر شدن شرایط و مراحل ثبت‌نام زبان‌آموزان این موسسه‌ی آموزشی از سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون، علیرضا جلالی در جمع کارکنان و مدرسان کانون زبان بیرجند با اعلام این‌خبر افزود: بدین منظور نرم افزارجدیدی برای ثبت‌نام، طراحی و مراحل آزمایشی آن انجام شده و از سال آینده در اختیار تمامی استان‌ها قرار می‌گیرد.
وی در پاسخ به دغدغه‌ی کارکنان و مدرسان کانون زبان پیرامون مشکلات اداری، مالی و وضعیت استخدامی گفت: به یاری خداوند و همت مسوولان در آینده نزدیک شاهد رفع بسیاری از این مشکلات خواهیم بود و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
جلالی که به همراه مدیرعامل کانون به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده به استان خراسان جنوبی سفر کرده بود در زمینه ادغام کانون‌ زبان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این دو هرگز از یک‌دیگر جدا نبوده‌ و در این ادغام تنها ساختار کانون زبان تغییر کرد و اداره مراکز کانون زبان در استان‌ها به مدیران کانون استان سپرده شد.
رییس کانون زبان ایران با بیان این‌که  در حال حاضر کانون زبان و کانون پرورش فکری اعضای یک خانواده هستند خاطر نشان کرد: این ادغام جایگاه مدیران کانون زبان را - که هم اکنون در سمت معاونت خدمت می‌کنند -  بالاتر برد و سبب شد حجم عظیم کارها کم و توجه به مسایل محتوایی و آموزشی بیشتر شود.
جلالی نیروی انسانی، فضای فیزیکی و محتوای آموزشی را سه شاخصه‌ی اصلی کانون زبان دانست و افزود: امیدواریم با برقراری ارتباط مؤثر و سازنده با یکدیگر بتوانیم با فراهم آوردن محیطی آرام برای یکدیگر در جهت اهداف عالی کانون زبان گام برداریم.
وی در ادامه  بر تأثیر عمیق تربیتی، رفتار و گفتار مدرسان بر زبان‌آموزان در کلاس‌های آموزشی نیز تأکید کرد.
جلالی در این زمینه با یادآوری جایگاه و منزلت معلم در جامعه افزود: مدرس کانون زبان هم در اصل  یک معلم است که تنها وظیفه او انتقال آموزش زبان به دیگران نیست، چرا که بچه‌ها مطالب آموزشی را یاد می‌گیرند اما آن‌چه ماندگار است تأثیر تربیتی است که مدرس می‌تواند با مهربانی و گذشت برای زبان‌آموزان برجای بگذارد.
 وی تصریح کرد: نگاه مدرس باید آن‌گونه باشد که هر بار که به سوالات زبان آموز پاسخ می‌دهد صاحب اجری مضاعف در پیشگاه خداوند است و این برای او جای شکر دارد. 
در همین حال طاهره دلاوریان معاون کانون زبان شعبه بیرجند در ابتدای سخنانش ازحضور ریاست کانون زبان در بیرجند تقدیر کرد و گزارشی از وضعیت کنونی کانون زبان ایران در بیرجند ارایه کرد.
وی با بیان این‌که کانون زبان ایران در بیرجند از سال 77 آغاز به کار کرده است گفت: کانون زبان ایران در بیرجند با همکاری خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با 92 زبان‌آموز و 5 کلاس آموزشی کار خود را آغاز کرد و هم اکنون با سه هزار زبان‌آموز و 20 مدرس در دو بخش بزرگ‌سال و نوجوان در خدمت علاقه‌مندان به فراگیری زبان انگلیسی است.
 دلاوریان اضافه کرد: تاکنون برای دریافت زمین برای احداث کانون زبان در بیرجند اقداماتی انجام شده است که متاسفانه به دلیل عدم حمایت دیگر مسوولان این امر محقق نشده است و هم اکنون کانون زبان بیرجند در یک مکان استیجاری خدمات آموزشی ارایه می‌کند که امیدواریم با ادغام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران بتوانیم صاحب ساختمانی مستقل برای کانون زبان باشیم.
بر اساس این گزارش علیرضا جلالی در ابتدای این دیدار با همراهی مسعود گنجعلی‌خان حاکمی مدیر کانون استان کرمان از بخش‌های مختلف اداری و آموزشی کانون زبان ایران شعبه بیرجند بازدید کرد.
گفتنی است سید‌صادق رضایی به همراه علیرضا جلالی رییس کانون زبان ایران، سید مجتبی صدر مشاور مدیرعامل در امور استان‌ها و مسعود گنجعلی‌خان حاکمی مدیرکانون استان کرمان طی روزهای سوم و چهارم بهمن 1391 به منظور بازدید از مناطق زلزله زده زُهان به استان خراسان جنوبی سفر کردند و در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی هنری قاین در جریان نحوه ارایه خدمات آموزشی کانون زبان شعبه قاین نیز قرار گرفتند.