مردم پارس جنوبی از فعالیت‌های کانون استقبال کردند

کودکان و نوجوانان ساکن منطقه پارس جنوبی در عسلویه با حضور در برنامه‌های کانون پرورش فکری، از نمایش‌های اجراشده روی صحنه و تریلی سیار کانون استقبال کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، در یکی از برنامه‌های کانون مجتمع مسکونی ولی‌عصر شهر عسلویه منطقه پارس جنوبی، پای اجرای نمایش گروه هفت آسمان مرکز تئاتر کانون نشستند.
گروه نمایش آفرینش‌های هنری و مرکز تئاتر کانون تهران عصر 16 بهمن در سالن آمفی تئاتر مجتمع مسکونی کارکنان پتروشیمی پازارگاد عسلویه نمایش "جشن تولد سه قلوها" را به روی صحنه برد.
این نمایش که با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها و کودکان روبه‌رو شد، داستان برادران سه قلویی را حکایت می‌کند که برای رفتن به جشن تولد دوست خود تلاش می‌کنند تا هدیه مناسبی برای او تهیه کنند اما وقتی همه چیز برای رفتن به جشن تولد مهیا شد متوجه می‌شوند که کارت دعوت برای پسرهمسایه طبقه بالایی آپارتمان آن‌ها است.
این نمایش موزیکال و شاد دارای بن‌مایه‌های طنز است که کودکان ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کنند.
گروه نمایش هفت آسمان در ایام دهه مبارک فجر در منطقه پارس جنوبی هرروز در یک یا دو نوبت در سالن نمایش و کامیونت سیار به اجرای برنامه‌های نمایشی مختلف می‌پردازد.
 
حضور کامیونت سیار کانون و برپایی کارگاه‌ها در عسلویه
بر این اساس، هم‌زمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی کامیونت سیار نمایش کانون نیز در شهرهای مختلف منطقه اقتصادی عسلویه به اجرای نمایش‌های شاد و آموزنده برای کودکان و نوجوانان پرداخته است.
 اجرای نمایش‌های "سرزمین زیبای من"، "جشن تولد سه قلوها " و" مردان ایرانی" و چندین نمایش شاد و موزیکال و آموزنده دیگر از جمله نمایش‌های اجرا شده در این ایام بوده است.
این برنامه‌ها به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه اقتصادی کشور توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری امور فرهنگی شرکت پتروشیمی منطقه پارس جنوبی در این مناطق صورت می‌گیرد.
در این ایام، کودکان و نوجوانان شهرهای ساحلی خلیج فارس با حضوری گسترده در کارگاه‌های هنری کانون در منطقه پارس جنوبی شرکت می‌‌کنند.
یکی از کارگاه‌هایی که مورد علاقه نوجوانان گزارش شده است، غرفه ویژه بحث آزاد در این نمایشگاه است. به گفته مسوولان این غرفه، مربیان کانون در این کارگاه ضمن معرفی فعالیت بحث آزاد به خانواده‌ها، موضوع‌هایی مانند "دوست‌یابی"، "روابط نوجوانان با پدر و مادر"، " استفاده صحیح از اینترنت"، " رازداری" و" بازی‌های رایانه‌ای و سنتی" را در میان نوجوانان به بحث و گفت‌وگو می‌گذارند تا نوجوانان ضمن بررسی این مسایل یاد بگیرند با یک‌دیگر با احترام رفتار و از زمانی که در اختیارشان قرار می‌گیرد نیز به بهترین شیوه استفاده کنند.
 هم‌چنین در دیگر کارگاه‌های برپاشده در این نمایشگاه نیز کودکان و نوجوانان با شور و اشتیاق زیادی حضور می‌یابند و از فعالیت‌هایی هنری کانون مانند سفال، نقاشی، پویانمایی، قصه‌گویی، کلاژ، موسیقی و نمایش خلاق استفاده می‌کنند.
نمایشگاه عرضه محصولات و کارگاه‌های هنری کانون 22 بهمن در شهرک پردیس منطقه پارس جنوبی(عسلویه) به کار خود پایان می‌هد.