اولین مرکز فراگیر در کانون استان اصفهان گشایش یافت

اولین مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه کودکان با نیازهای خاص با حضور مسوولان ستادی و استانی در اصفهان گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدحامد عسگری‌فر مدیرکل کانون اصفهان در مراسم گشایش این مرکز ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: کانون اصفهان به‌عنوان دومین استان پس از تهران با راه‌اندازی مرکز فراگیر فرصت مناسبی در اختیار کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه قرار می‌دهد تا به رشد و پرورش استعدادهای خود بپردازند و توانایی‌هایشان از طریق فعالیت در کانون بروز پیدا کند.
عسگری‌فر افزود: برای تجهیز و مناسب‌سازی فضای مرکز فراگیر برنامه‌ریزی‌هایی از قبیل آموزش مربیان به منظور تعامل و انجام فعالیت‌های ویژه این کودکان و نوجوانان، تهیه تجهیزاتی مانند کتاب‌هایی با خط بریل و لوح‌های فشرده گویا تدارک دیده شد و مربیان برای آموزش‌های لازم به تهران اعزام شدند.
 وی اظهار امیدواری کرد با کمک و یاری مسوولان بتوانیم تا پایان سال 93 در شهر اصفهان 2 مرکز فراگیر دیگر نیز تجهیز و راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل کانون اصفهان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی مراکز فراگیر در کانون اصفهان به فرهنگ‌سازی صحیح در خانواده‌ها کمک کنیم تا کودکان و نوجوانانی که با چنین مشکلاتی مواجه هستند همراه با همسالان خود رشد کرده و در کنار دیگر اعضای کانون به فعالیت‌های گروهی مشغول شوند.
در آیین گشایش مرکز فراگیر کانون اصفهان برنامه‌های منتوع فرهنگی، هنری و ادبی از سوی نوجوانان نابینا و ناشنوا اجرا شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
گفتنی است مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان به نشانی ملک شهر، خیابان 17 شهریور، جنب مسجد قبا، مرکز شماره 1 کانون پذیرای کودکان و نوجوانان است.